Vaatwasser Pelgrim GVW 855.2 foutmelding E2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de vaatwasser 2 x de soda-behandeling gegeven na een E2 foutmelding op het display (E2 = ingreep van de 'waterlock'); volgens de helpdesk zou er veel vervuild zijn en dat komt redelijk overeen met veel klachten en oplossingen die ik in dit forum gelezen heb.

Het labyrint en andere delen heb ik eerst zo goed mogelijk schoon gemaakt. Alles leek in orde maar na 2 x goed functioneren heb ik weer een E2 melding.

De computer is een half jaar geleden vervangen, maar op het display staan soms rare tekens en de cijfers worden niet altijd goed afgebeeld. 8 is goed, maar de 0 staat er maar half. De thermostaat is in orde. Wie heeft er nog een goed idee?

Bij voorbaat dank en sowieso dank aan al die mensen die helpen in dit forum!

Ron
 
De E2 melding geeft, voor zover ik het in de berichten op het forum kan vinden, aan dat er water op de bodemplaat is gekomen, waardoor de beveiligings-schakelaar in werking is gekomen.

Misschien zit er een lekkage, waardoor er water lekt. je kunt de machine eens schuin houden om te kijken of er water uit loopt en of hij het dan weer doet (soms duurt het een tijdje daarna).

En dan eventueel de lekkage-oorzaak nog zien te vinden.

Is dat het niet, dan vrees ik dat de computer toch weer niet goed is. Die rare cijfers geven daar al een beetje idee van. Lijken op een contact-probleem...

Verder zag ik nog dit:

Piet gaf in E2 storing Pelgrim GVW 855 het volgende antwoord:
E2 storing kunnen 2 dingen zijn lekkage of verstopping.
Maak plaat onder deur los staat er water in de onderbak? = lekkage
Zo niet dan onder zeef rechtsachter zit een gat probeer met een draad of stuk slang ongeveer 25 cm naar binnen te gaan en maak dit schoon.
Hoogstwaarschijnlijk probleem opgelost.
 
Ik had van de week hetzelfde probleem na een verstopte afvoer in de keuken.

Ik had uit deze tip begrepen dat er water onderin de bak zou staan. Wist alleen niet hoe ik bij die onderbak kon komen. Een mailtje naar Pelgrim service, of ze me dat wilden vertellen, leverde alleen het antwoord op: Hier moet een service-monteur naar komen kijken, voorrijkosten € 46 en verder € 10 per 10 minuten.

Uiteindelijk ben ik maar die plaat aan de voorkant los gaan schroeven en zag meteen het water in die bak staan. Ik heb er een paar oude handdoeken in gegooid, even het water erin laten trekken en meteen deed hij het weer als vanouds.

Heel hartelijk bedankt voor de tip en mijn waardering voor deze prachtige site: zeer overzichtelijk en alles wordt heel duidelijk uitgelegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan