Tv heeft zeer slecht beeld in ieder stopcontact

XanderH

Specialist Elektra
  • #81
Wanneer er daadwerkelijk een sterke storingsbron in de buurt zou zijn, is zo'n hoedje misschien geen onverstandige maatregel.

Ronny schreef:
Er blijft alleen nog een externe factor over zoals een storingssignaal uit de buurt
Dat lijkt mij ook.

Agentschap Telecom lijkt me dan de aangewezen partij om dit nader te onderzoeken.
 

Fmrama

  • #82
Zit je op de bovenste verdieping van het complex? Met op het dak iets van zendmasten oid?
 

Tv-slecht beeld

  • #83
De tv heeft op alle plekken in huis gestaan. Ben net gebeld door agentschap telecom en deze gaan zich hierin verdiepen.
 

Tv-slecht beeld

  • #84
Volgens mij zijn we achter het probleem. Vanmorgen een Samsung1080p neergezet en beeld was goed. Het gekke is 5 4k tv's die slecht beeld hebben en een gewone 1080p doet het wel.
 

PurpleYoda

  • #85
Interessant topic...

Maar of je nu het probleem echt hebt opgelost twijfel ik over, je weet alleen dat het bij de 4k tv's voor doet, en niet bij een HD. Dan heb je nog geen oorzaak. Er zit dan nog steeds ergens een stoorzender.
 

Ronny

Specialist Verwarming
  • #86
Oké, maar dan is het nog steeds niet duidelijk wat het probleem is.
Wanneer komt het agentschap telecom kijken?
Ik denk eerder dat er in de hoge frequentie waarbij de 4K TV's werken een stoorsignaal zit.
 

Tv-slecht beeld

  • #87
At zou mij bellen voor een afspraak. Dus even afwachten.
 

Tv-slecht beeld

  • #88
Helaas de laatste tv kreeg ook spontaan blauw paarse vlekken in beeld.
Afgelopen week is een elektricien geweest en hij zei dat het electra goed was. Er komt 237v binnen.
Vandaag AT geweest en heeft metingen gedaan. Alles was goed. Deze meneer heeft dit ook nog nooit meegemaakt en is voor hem ook een raadsel.
 

Tv-slecht beeld

  • #89
Denk dat we eruit zijn wat het probleem is. Toen ik het verlengsnoer bij de buren had aangesloten was het beeldscherm al beschadigd dus achteraf gezien heeft dat niets aangehaald. Vrijdag contact gehad met Liander en kreeg te horen dat de vorige bewoners al veel meldingen hadden gemaakt en dat er diverse monteurs waren geweest. Het probleem zit in de aardlekspanning te zitten. De aarding is niet goed. Heb er geen verstand van. Nu wachten op elektricien.
 

Fmrama

  • #90
Tja, en al die andere elektriciens hebben dat niet kunnen vaststellen?
Ben benieuwd! :?:;koning;
 

XanderH

Specialist Elektra
  • #91
Cwu schreef:
Denk dat we eruit zijn wat het probleem is. Toen ik het verlengsnoer bij de buren had aangesloten was het beeldscherm al beschadigd
Nu ben ik het verhaal ook kwijt. Eerder gaf je namelijk aan dat je ook de TV had meegenomen naar de buren en dat deze het daar weer perfect deed. Hoe kan dit dan, als het scherm al blijvend beschadigd was?

Het zal me benieuwen of de aarding je problemen verklaart. De meeste TV's komen met 2-polige stekker en zijn niet eens geaard. Behalve dan via een eventuele coax-aansluiting, maar die gebruik je niet?
 
  • Like
Waarderingen: Vonken_trekker

Ronny

Specialist Verwarming
  • #92
Voedingen van TV's zijn dubbel geïsoleerd dus wel of geen of zelfs een slechte aarde maakt niets uit.
Het enige wat aan aarde hangt als het goed is dat is de coax kabel.
Xander heeft het goed omschreven.

Kun je nog één keer EXACT aangeven wat er op de TV is aangesloten?
(coax/hdmi/scart/enz.)
 
  • Like
Waarderingen: XanderH

Ronny

Specialist Verwarming
  • #93
PS, op de 1e blz. van dit topic is de aansluiting van coax al uitgesloten, er zijn verschillende
providers gebruikt en alleen Ziggo heeft nog coax of je moet toevallig een speciale provider
hebben zoals Trined. Het verhaal aarding is hierbij ook uitgesloten, ik geloof niet meer in het verhaal.
 
  • Like
Waarderingen: Vonken_trekker

Vonken_trekker

Specialist Elektra
  • #94
Zitten we in Bananasplit?
 
  • Geweldig
  • Like
Waarderingen: Ijssel87 en XanderH

eezacque

  • #95
We hebben je wel herkend hoor, Ralph Inbar! :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu