Telefoon kabel doorgeknipt

Rene2807

  • #1
Hallo,

Mijn nichtje heeft sinds kort een nieuwe woning.
Hier woont zij samen met nog 3 andere huisgenoten.
(het huis is in 3 ruimtes verdeelt)

Nu is er tijdens het klussen, in alle enthousiasme de hoofdkabel van de telefoon doorgeknipt.
(de dikke blauwe kabel uit de muur)

In deze kabel zitten 4 draden (rood,blauw,wit en oranje)

Ik heb de kabel buiten opgegraven en een klein stukje (voorzichtig) kunnen aantrekken. (de kabel was in een bochtje gelegd, vandaar de extra lengte)
De kabel is inmiddels weer aangesloten in het aansluitkastje, waarin de kabel naar de modem is aangesloten.

Nu heb ik alleen nog steeds geen internet meer.
de modem geeft aan geen signaal (DSL) te hebben.

Ik heb de modem al meerdere keren gereset, maar dit helpt niet.

Ook meet ik met een multimeter geen signaal op de kabel. (geen wissel en gelijkstroom)
Nu lees ik op het net, dat er geen signaal te meten is met een multimeter als er alleen een internet abonnement is afgesloten,dus geen tel.abo.

Weet iemand of er een beveiliging zit in de hoofdaansluiting van KPN (kastje aan de weg ?)
Oftewel, doe ik iets verkeerd met aansluiten of kan het zijn dat KPN iets moet resetten ?

(ter info......we hebben al meerdere keren gebeld met KPN. na steeds de zelfde (vaak domme) vragen te beantwoorden, wordt er gezegd dat er een monteur komt en dat ik teruggebeld wordt.alleen ze bellen niet terug en geen monteur gezien tot nu toe)

Alvast bedankt
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #2
Krijg je die 4 draden wel "bloot" ?? dus echt de kopere
kern? bij mij moet ik eerst de mantel eraf halen, en
dan nog eens met een aansteker de kern schoonbranden
van de waxlaag oid die erop zit...
 

Rene2807

  • #3
Zover ik gezien heb lijkt het schoon koper te zijn.
ik weet niet of er een wax/lak laagje op het koper zit.

de draden heb ik met een striptang gestript, dus als er een wax/lak laag op zit, dan zit die er nu vast nog op.

ik hoor ook diverse verhalen dat als de kabel doorgeknipt is, je deze weer gewoon kan aansluiten, terwijl de ander zegt dat hiervoor door een KPN monteur de "centrale" gereset moet worden in de wijkaansluiting.

Ik ben bang dat als er een KPN monteur moet komen, dit gelijk weer onnodig/belachelijk veel geld gaat kosten
 

EvdL

  • #4
Als het goed is krijg je van de KPN geen factuur.
De KPN is nl verantwoordelijk voor de aanstuiting TOT het ISRA punt. De blauwe kabel zit voor het ISRA punt dus kosten zijn voor de KPN.

Meestal is het idd een probleem wat ze op afstand kunnen meten en resetten.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Rene2807 schreef:
Ik ben bang dat als er een KPN monteur moet komen, dit gelijk weer onnodig/belachelijk veel geld gaat kosten
Noems een wat. Voor welk bedrag per uur sta je zelf op de loonlijst. :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu