Problemen met DECT telefoon

Robke

  • #1
Hallo,

Sinds 1 week heb ik bellen en surfen van Hetnet. Echter na de nodige opstartproblemen (die denk ik iedereen wel heeft :lol: ), werkt mijn telefoon nu.
Maar als ik mijn draadloze telefoon (Philips) op de telefoonaansluiting van de box aansluit blijft deze constant (iedere 5 minuten) een keer of 3 overgaan, zonder dat er iemand aan de lijn is :? . Een gewone telefoon heeft hier geen last van.
De helpdesk vertelde me dat waarschijnlijk de draadloze telefoon niet goed is. Maar deze is pas 3 maanden oud en wordt ook verkocht in de KPN winkel.
Als ik de box opnieuw opstart heb ik hier geen last van. Het probleem ontstaat pas nadat ik internet heb opgestart.
De telefoon aansluiten op een andere plaats lukt niet, omdat ik bij de verbouwing nog maar 1 aansluitpunt heb (omdat we gebruik maken van 1 "centrale" met 2 losse handsets.
Wie heeft hier een oplossing voor?

Groetjes,
Robke
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #2
Kijk anders een op het speciale forum voor internetplus bellen.

Daar wordt veel uitleg gegeven, over dit fenomeen internetplusbellen.

Ik weet zo even niet of ik de link naar dat forum hier kan plaatsen, zonder de regels te verstoren.

Maar met google vind je die link ook wel. :wink:
 

Toon

  • #3
Je kan hem plaatsen hoor.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #4
Heb je nog een splitter voor je modem zitten? zo ja haal deze er eens tussen uit en sluit je modem rechtsreeks aan op de telefoonlijn.
Soms kun je daarmee de vreemdste storingen oplossen.

suc6

Gerrit
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #5
Thanks Toon :wink:

Bij deze dan HIER even de link naar het Internetplusbellen forum.
 

Robke

  • #6
Dankje,

Heb mijn vraag inmiddels ook gesteld op dit forum. By the way, ik heb gisteren de splitter ertussen uitgehaald maar dit heeft niets geholpen. Zodra ik weet waar het probleem ligt laat ik dat even weten. Misschien hebben anderen hier ook iets aan.

Groeten,
Robke
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #7
Heb je daarna de box weer opnieuw opgestart?

suc6

Gerrit Bakker
 

Robke

  • #8
Nee,

Ik heb alleen de stekkers verwisseld. Het vreemde is dat de telefoon ca. 1 uur niet is overgegaan (hoeft ook niet als niemand belt :lol: ), daarna begon 't weer.
Op een ander forum gaven ze me 't advies om rood en blauw te verwisselen en de box rechtstreeks te aarden.
Wat ik ook al geprobeerd heb is alle drie de telefoons op 't basisstation. Stekker eruit. 20 Seconden wachten en opnieuw aanmelden.

Groetjes,
Robke
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #9
Je kunt de splitter er gewoon blijvend tussen uit halen, immers als je alleen belt via de internetbox heeft deze geen functie meer.
Door de box opnieuw op te starten begin je weer met een schone lei en zijn mogelijke fouten gereset.

Het opnieuw aanmelden van je toestellen (dat doe je door er de spanning af te halen en met het toestel op de basis de spanning er weer op te zetten) is alleen een reset van je dect toestel en om hier mogelijke fouten of verkeerde instellingen uit te halen.

Wij zouden dit probleem bij de bron proberen te tackelen, maar daar heb je speciale meetapparatuur voor nodig zodat je het signaal wat uit de telefoonaansluiting van de box komt kunt bekijken en weet of het uit de box komt of door het toestel wordt veroorzaakt.
Maar dat soort apparatuur is meestal niet voor prive gebruik weggelegd.

Nog een andere vraag, staat het basisstation soms dicht bij een TV of computer. Zo ja zet hem daar eens minimaal 1 m vanaf.

suc6

Gerrit Bakker

St
 

Robke

  • #10
Het basisstation staat boven op de computerkast. Eigenlijk boven 't beeldscherm. Als dit een oorzaak zou kunnen zijn vind ik het wel vreemd dat dit met de oude adsl aansluiting geen storing heeft gegeven. Maar dit was geen combinatie van internetten en bellen. Dus wel via splitter.
Als dit de een oplossing zou zijn is moeders de vrouw niet zo blij met mij :cry: . Ik heb nog maar 1 wandcontactdoos gehouden met de verbouwing, omdat ik dacht met de 3 handsets het hele huis aan te kunnen :( en heb dus niet naar haar geluisterd. :wink:
Groetjes,

Robke
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #11
Het is het proberen altijd waard je kunt hem gewoon een eindje wegleggen zo lagng de kabels zijn en kijken of het probleem dan ook weg is.
Zo ja dan kun je naar een definitieve oplossing werken.

suc6

Gerrit
 

Robke

  • #12
Zal dat vanavond proberen. Ik laat morgen wel weer iets weten. Alvast bedankt voor het meedenken/oplossen
 

Robke

  • #13
Hoi,
Gisteravond de telefoon zo ver mogelijk weggezet van de computer en het probleem is verholpen. Dank je voor deze tip.
Alleen is mijn vrouw nu niet zo blij. Er lopen nu verlengsnoeren e.d. door de kamer.
Zou het mischien helpen als ik geen CRT scherm maar een TFT scherm neem? De telefoon stond nl. direct boven het scherm, weliswaar op de kast maar toch.
Trouwens de afstand tot de box en telefoon was ca. 1,5 tot 2 mtr. Zou dat er mischien mee temaken hebben?
Groetjes,
Robke
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #14
Nee, meestal is het hoofdzakelijk je beeldscherm en ja het helpt door je gewone scherm, te vervangen door een TFT scherm. (heb je eindelijk een goede reden om zo'n platte te kopen) :mrgreen:

Anders wordt het als je een draadloos modem hebt die kunnen nl. ook storingen op andere draadloze apparatuur veroorzaken.
Maar eigenlijk geldt dat voor alle draadloze apparatuur dus ook bijv. je GSM naast je dect station leggen en dan over laten gaan geeft ook storingen of bijv. een gigalink om videobeelden naar de slaapkamer te zenden kan problemen geven enz.

Het beste vind ik kun je het zien met je GSM.
Als ik een keer door de week midden in de polder aan het vissen ben dan ben ik voor iedereen onbereikbaar.
Ga ik op dezelfde plek op zondagmorgen vissen dan heb ik volle signaalsterkte.

Maar goed dat het opgelost is, nu nog naar een definitieve oplossing werken.

suc6

Gerrit Bakker
 

Robke

  • #15
Gerrit nogmaals bedankt.
Ik ben ook blij dat mijn telefoon nu weer werkt. Via de helpdesk was dit volgens mij niet op zo'n korte tijd opgelost.
Nu nog zorgen voor een mooie aansluiting, maarja dat is een ander probleem.

Groetjes,
Robke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu