Beste klussers!
Er blijft steeds meer en meer lucht in het CV water komen.
Ik heb een Nefit Ecomline HR Excellent van 2005. Niets bijzonders, 4 radiatoren met thermostaat kranen. Het heeft zover ik weet nooit goed gewerkt. Warm water heb ik via een verwarmingsvat die met behulp van een driewegklep en cv water, het water warm maakt.
Als ik CV water aftap is het een paar seconden wit van het schuim. Ik heb het ontluchtingsventiel al een paar keer vervangen, omdat hij stopt met werken. Hij werkt op dit moment prima. De radiatoren zijn allemaal lekvrij. Als ik alle radiatoren dicht zet, en alleen water vraag, dan hoor je steeds meer lucht in de ketel komen. Op een gegeven moment is de luchtbel zo groot dat de ketel in storing 2 of 4 springt. Wachten totdat het luchtventiel zijn werk gedaan heeft is de dan enige oplossing.
Als ik de druk erg hoog maak, zo'n 2,5 bar, dan gaat het een stuk minder snel, maar het probleem is niet helemaal weg. Ik snap niet dat lucht het systeem binnen kan komen terwijl er 2,5 bar op staat! Is de druk lager, zo'n 1 bar, dan komt er in korte tijd zo snel zo veel lucht binnen dat het helemaal niet meer werkt. De driewegklep doet het niet meer goed, en staat in het midden, zodat de cv tegelijkertijd warm water maakt, als de radiatoren verwarmd. Ik pieker me suf. Wat kan het zijn?
Bedankt!
Er blijft steeds meer en meer lucht in het CV water komen.
Ik heb een Nefit Ecomline HR Excellent van 2005. Niets bijzonders, 4 radiatoren met thermostaat kranen. Het heeft zover ik weet nooit goed gewerkt. Warm water heb ik via een verwarmingsvat die met behulp van een driewegklep en cv water, het water warm maakt.
Als ik CV water aftap is het een paar seconden wit van het schuim. Ik heb het ontluchtingsventiel al een paar keer vervangen, omdat hij stopt met werken. Hij werkt op dit moment prima. De radiatoren zijn allemaal lekvrij. Als ik alle radiatoren dicht zet, en alleen water vraag, dan hoor je steeds meer lucht in de ketel komen. Op een gegeven moment is de luchtbel zo groot dat de ketel in storing 2 of 4 springt. Wachten totdat het luchtventiel zijn werk gedaan heeft is de dan enige oplossing.
Als ik de druk erg hoog maak, zo'n 2,5 bar, dan gaat het een stuk minder snel, maar het probleem is niet helemaal weg. Ik snap niet dat lucht het systeem binnen kan komen terwijl er 2,5 bar op staat! Is de druk lager, zo'n 1 bar, dan komt er in korte tijd zo snel zo veel lucht binnen dat het helemaal niet meer werkt. De driewegklep doet het niet meer goed, en staat in het midden, zodat de cv tegelijkertijd warm water maakt, als de radiatoren verwarmd. Ik pieker me suf. Wat kan het zijn?
Bedankt!