Stadsverwarming leidingen worden lauw ipv heet.

Ingmar89

Specialist Verwarming
  • #21
Het is open/dicht. Met die knop kun je hem afstellen voor het type afsluiter.(verschillende slaglengte van de actuator)
auto is goed.

Die motor is al wel een oudje, best mogelijk dat die niet helemaal lekker werkt. klep kan ook stroef gaan/versleten zijn.

Als hij zonder vraag telkens een beetje water doorlaat, dan heb je je probleem qua kosten wel gevonden.
 

Tillyhond

  • #22
Volgens mij werken deze kleppen met een waspatroon welke opgewarmd word,hoe meer warmte vraag hoe heter je patroon word hoe verder je klep open gaat.
werd veel gebruikt bij oude stads verwarmings systemen.
Voordeel hiervan was dat je een geleidelijke opwarming van je systeem hebt.
Met de schakelaar aan de zijkant kan je de slag begrenzen.
(stand 1 een klein beetje open en stand 6 vol open)
Dus eigenlijk passeer je op die manier de thermostaat.
Dus als je warmte wil houden kan je de knop op bv stand 3 zetten.
Ik betwijfel of er nog onderdelen voor te krijgen zijn.
 

Ingmar89

Specialist Verwarming
  • #23
Dat zou theoretisch kunnen met een slimme regelaar. Met de huidige simpele thermostaat is het echter gewoon aan/uit.
Om zon klep te moduleren moet je heen snel echter elkaar schakelen, enkele keren per minuut, anders gaat hij gewoon helemaal open/helemaal dicht.
 

Tillyhond

  • #24
Nu je het zegt, de delta-t bepaalt de tijdsduur van de Puls.
(is ook alweer een tijd geleden dat ik hier mee te maken had)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu