Remeha Quinta 35C 3 weg klep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een week maakt onze ketel veel lawaai.
Elke keer dat hij inschakelt of aanslaat hoor je grote klakken.
Net als of er een schakelaar met groot lawaai word omgezet.

Nu is mij verteld dat dit aan de 3 weg klap kan liggen die vervuilt is.

Hoe kan ik dit oplossen? zijn er how to's van hoe je die klep schoonmaakt?
Is dit zelf goed te doen?

M.v.g R.Pieters
 
Motor en het binnewerk van de klep vervangen

Remeha actuator vc8040zz37e s113643
Remeha binnenwerk 3-wegklep s59216

Voor het eruit halen van dit binnewerk - wordt een sleutel ,bijgeleverd

Rest wijst zich vanzelf .
 
Dus dat geluid komt echt van de 3 weg klep.
Reinigen kan niet? want het hele systeem is nog geen maand oud

En waar kan ik de 3 weg klep vinden in mijn ketel?

Aan de onderkant van de ketel zit een soort glazen kunststof beker die ziet wel wat troebel aan de onderkant.
 
Die "glazen kunststof" :mrgreen: beker is je sifon voor de afvoer van condenswater. (heeft hetzelfde idee als de zwanenhals onder je gootsteen)

Als het hele gebeuren nog maar een maand oud is heb je garantie neem ik aan?
 
Heb idd garantie,

Maar als ik dingen zelf op kan lossen doe ik dat graag.

Hij kan pas volgende week langs komen en zegt dat die klep gereinigt moet worden.
Zelf erger ik me mateloos aan het hinderlijk harde klakken.
Zeker als je snachts in alle stilte het nog harder hoort.

Om een voorbeeld te gegeven, de ketel staat op zolder en je hoort hem helemaal beneden.

Dus als ik het zelf makkelijk open kan draaien en kan reinigen kan je je voorstellen dat ik niet ga wachten tot maandag :P
 
Als het niet gebeurd als u warmwater gebruikt vanuit de ruststand van de CV, is het vrijwel zeker de driewegklep. Als u die niet kunt vinden kunt u er beter niet zelf aan beginnen, zeker omdat het waarschijnlijk een gevalletje garantie is.
 
Ik zou eens zelf contact opnemen met remeha.
Heb nog nooit meegemaakt dat een klant een maand moet wachten.
Ze hebben service best wel hoog staan en ik kan me niet voorstellen dat ze de mensen zo lang laten wachten.
 
Goed het probleem is door Remeha 14 dagen terug opgelost.

De pakking is vervangen en een soort vet o.i.d tussen de moeren gespoten.

Er heeft zich echter een nieuw probleem zich voor gedaan waar van ik me nu afvraag wat dat nu weer kan zijn.
Ik heb de oorsprong kunnen herleiden naar het electronica gedeelte.
Een video zegt meer dan ik kan omschrijven.
Is dit probleem zelf even nop te lossen of moet ik weer naar remeha bellen?
 
Weer remeha inschakelen, er zit nog steeds garantie op het toestel.
Niets zelf aan doen, dan vervalt je garantie.
 
Maar dat duurt dan weer zo lang gelet de laatste keer.
Ik heb erg de neiging om er een mep op te geven zodat het geluid stopt.

Is namelijk erg luid snachts
 
Je kunt er op meppen, als ze dat kunnen zien is het ook einde garantie.
Je zou hem ook in de nachtelijke uren uit kunnen trekken, lijkt mij een betere oplossing dan er op meppen.

Schakel nou gewoon remeha weer in, verwijs even naar het vorige probleem.
Ik heb nog nooit gehoord dat ze iemand 3 tot 4 weken laten wachten.
 
In de regel zijn ze erg snel, vaak binnen 3-4 dagen.

In een toestel kan je bijna alles zelf wel doen (als je een beetje verstand van zaken hebt), maar idd met het oog op de garantie zou ik niets doen.

Officieel is het al teveel dat u die klep hebt geopend waar de print achter zit. :roll:
 
Nou met mijn eerste ervaring is dus niet van die aard.

Maar goed als het idd een lastig probleem is ben ik beter dat ik morgen maar weer in de telefoon klim.
Moet wel zeggen het 1 is nog maar net opgelost of het volgende dient zich aan.

Voor mij de volgende keer gewoon weer een nefit, die deed 15 jaar probleemloos zijn werk (in het vorige huis)
 
Waarom belt u niet gewoon uw installateur? De fabrikanten rijden niet in opdracht van particulieren. Uw installateur woont in de buurt en kan waarschijnlijk dezelfde dag al langskomen.
 
Je eerste ervaring was door een gebrek van de installateur.
Bel je installateur en laat remeha inschakelen of bel ze zelf.
Klaaaaaaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan