Remeha Calenta - is dit een fabrikagefoutje?

EdR1924

  • #1
Remeha Calenta 28C uit aug 2017.

Bij vervangen ontstekings-elektrode kwamen de schroefdraadbussen mee naar buiten!
Dit niet zoals het hoort denk ik... Ook niet dat de bouten MUURvast zaten, echt niet normaal.

Volgens mij zitten de schroefdraadbussen verkeerd-om in de warmtewisselaar??
klopt dat of heb ik het verkeerd?

In ieder geval, het zit er weer in nu, op dezelfde manier, met heel veel moeite.

Heb er geen goed gevoel over.

(Andersom de schroefdraadbussen erin ging niet want dan liepen ze vast en staken ze teveel uit.)

Iemand een suggestie om dit goed op te lossen?
Bij het vastschroeven zaten de boutjes weer veel te vast in de bussen. ondanks wat kopervet op de boutjes.

20210923_151102.jpg
 
Laatst bewerkt:

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #2
De draadbussen zaten er goed in.
Dat ze los komen is niet goed, mogelijk kan je installateur via garantie een nieuwe warmtewisselaar regelen bij Remeha.
 
  • Like
Waarderingen: EdR1924

EdR1924

  • #3
Bedankt! goed om te weten... Ik heb de ketel zelf opgehangen en daarna de installatie laten nakijken door een monteur.
Dus die garantie kan ik wel schudden vrees ik.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #4
En vervolgens nog nadien onderhoud uit laten voeren volgens de voorschriften van de fabrikant?
Indien uw antwoord neen, heeft u gelijk de reden van het probleem.
2017 had u nu onderhand op de tweede service code A gezeten.
 

EdR1924

  • #5
@De loodgieter:
"Het moeilijkste aan mijn baan is, aardig doen tegen mensen die denken dat ze weten hoe ze mijn werk moeten doen!"

hmmm... Ik heb moeite met monteurs die zouden moeten weten hoe ze het moeten doen maar de kantjes eraf lopen. Die heb ik vaak over de vloer gehad. Op dit forum zitten de perfecte monteurs zoals u maar die zie ik nooit helaas. Was dat maar waar.

Ik heb het prima opgelost zodat voortaan de schroeven gewoon losgedraaid kunnen worden.
Had er niet aan moeten denken dat een monteur dit aan de hand had gehad... dat had me goudgeld gekost.

Na montage in 2017 is er een monteur geweest die alles heeft nagekeken en de ketel heeft geregistreerd bij Remeha. Ik vroeg hem jaarlijks terug te komen maar dat is hij vergeten en ik ook...

Uw reden voor dit probleem, "geen onderhoud" vind ik raar want de Serviceset B had nog niet geinstalleerd hoeven worden. gemiddeld is dat bij het 5e jaar (ik zit nu op 4500 brander uren)

Ik laat de ketel nog wel nakijken (CO2 en gas meting) komende maandag.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #6
Nakijken heb je niks aan ook een nieuwe ketel moet je afstellen ook al komt deze uit de fabriek.
En jaarlijks langskomen is pure geldklopperij!
Toestel geeft zelf aan wanneer deze onderhoud nodig heeft..

En wat vind je raar dat je service set B hebt laten installeren daar dit nog niet nodig was?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu