Remeha Avanta 28c geeft codes P1.1 en F1.7

OnsPaleisje

  • #1
Onze Remeha Avanta 28c CW4 wil geen warm water en warmte meer geven.
De ketel start steeds opnieuw op en als de brander gaat branden slaat hij weer af en start weer opnieuw. Ondertussen blijft er P1.1 en F1.7 knipperen en kan ik verder helemaal niets doen op het display.
De cv druk is 2 bar en de leidingen zijn ontlucht.
Wie weet wat het kan zijn, er staat niets in de handleiding vermeld???!!!!!!
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #2
Tijd voor onderhoud lijkt mij zo
Ionisatie is niet ok

P1.1 - P1.7
Zijn de druk in de leidingen als de pomp loopt en als hij stil staat.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #3
Nee Obelix, het is P 1.1 en F 1.7,
Dit is de standaard volgorde nadat het stroom eraf is geweest,
je hebt wel gelijk dat het een ontstekingsprobleem is, maar dat kan van alles
zijn:
Ontstekingspen, ontstekingstrafo, gasblok, pakking brander, printplaat
Genoeg keuze dus :mrgreen:
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #4
Controleer even je randaarde, als deze niet in orde is geeft hij ook dit probleem.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #5
Mmmbbbllllll, klopt, je moet op knopje drukken om de druk te zien.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #6
Op de oudere versie zit geen druksensor.....de nieuwe wel zag ik pas....
 

OnsPaleisje

  • #7
Ik heb nog geen drukcensor op mijn ketel zitten.
Hoe controleer ik de randaarde...ik stoote perongeluk tegen een draadje en toen deed de ketel iets meer, maar toen ik losliet sloeg hij weer af. (op het schakelpaneel)
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #8
Met een universeelmeter fase aarde en fase nul meten, fase aarde moet 230V zijn nul aarde bijna nul.
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #9
Op avanta is druk niet af te lezen. is btw een schakelaar ipv sensor.
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #10
Jongens, even rustig blijven :mrgreen:

Zolang er P1.1 en F1.7 ( software versie's ) op het schermpje staan, is er nog geen normaal bedrijf.
Pas wanneer er een puntje gaat branden, is de ketel klaar voor gebruik en bij twee puntjes, is de ketel in bedrijf.

Laat de Avanta even rustig zijn werk doen na een reset, het ontluchting programma duurt gewoon lang. Is er een fout, dan zie je dit in de vorm van E 4 of E 5 bijv.

Calenta :cool:
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #11
@ Calenta, als hij gaat branden is hij normaal gesproken aan het eind van zijn ontluchtingscyclus, en moet hij daarna in bedrijf gaan of een storing geven (E4 of E10)!

Lees het bericht van TS eerst eens!
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #12
Lees het zelf maar eens goed.

Je hoeft mij echt niets over de Avanta te vertellen :mrgreen:

TS schrijft ook: ondertussen blijft hij knipperen op P1.1 en F1.7. dus nog niet klaar met het ontluchting programma :wink:

Als hij bijna klaar is, gaat de ketel even branden en gaat vervolgens uit.
Dan moet je hem niet meteen resetten natuurlijk.

Laat hem 10 min. Z'n gang Han en kijk dan eens weer.


Calenta :cool:
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #13
Ontluchtingsprogramma duurt 3 minuten :roll:
Als hij niet in storing staat (E...) valt er niets te resetten :?:
En waar staat dat TS gaat resetten :?:

Vertel mij niets over de avanta :roll:
 

OnsPaleisje

  • #14
Ook al laat ik de ketel een uur metrust hij blijft opstarten en slaat weer af en ik kan hem ook niet resetten want de P1.1 en F1.7 blijft eindeloos knipperen.
De brander gaat iig wel kort aan want de leiding en het water zijn dan kort luw om vervolgens weer koud te worden als hij afslaat.
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #15
Storing in de print. Nieuwe print laten zetten.

Calenta :cool:
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #16
Heb je de randaarde al gecontroleerd? Probeer anders eens een ander geaard stopcontact. Hier ligt geheid je probleem. Hij brand waarschijnlijk maar 1 seconde en gaat meteen weer uit?? ipv normaal een seconde of 8.
Als aarde in orde is, is het inderdaad de automaat (zelden)
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #17
Zelden??? maak daar maar met enige regelmaat van.......
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #18
Yep, ik heb de afgelopen 5 jaar heel wat printjes uit mn servicekoffer aan moeten vullen. Bliksem inslag twee blokken verder? Print stuk.

Willibald, dan moet je toch weten dat je code E3 krijgt? Bij slechte aarding...
of vertel ik je nu toch wat nieuws.

Vreemd gedrag en niet te traceren code's duiden op foutieve print.


Calenta :cool:
 

Standby

  • #19
DexterXL schreef:
Zelden??? maak daar maar met enige regelmaat van.......
???????????????????? :?: dag dat het wel mee viel.
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #20
@ Calenta.
Je vertelt me niets nieuws, de e3 komt echter bijna niet meer voor. Zat vooral in de eerste serie automaten. Een aardings fout resulteert tegenwoordig in het geen TS heeft. Maar laten we wachten op bevindingen van TS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu