Plaatstalen aanhanger, roest verwijderen en opnieuw verven.

Hakar

  • #21
@ Jan.
Niet geschoten is altijd mis, ding kostte niks, en ik wil het gewoon proberen.

Aangezien er heel veel verschillende soorten en merken kitten op de markt zijn, ken ik daarin absoluut de weg niet.
Is polymeerkit overschilderbaar?

@Tiho.
Met een brander in de naden komen zal niet gaan, de overlapping van de plaatdelen is circa 2 centimeter.
Vandaar dat ik op zoek was naar een roest omvormer die kruipend is en in die overlappingen zou kunnen indringen.
Heb een aantal merken gevonden, en distribiteurs dan wel producenten aangeschreven.
Ondanks mooie woorden in wervingen en reclames, is er geen enkele reactie gekomen die het kruipen dan wel indringen bevestigde.
Ze hebben wel allen netjes geantwoord.

@Wesley.
Een grondverf, primer op de onderkant van de bak, en dan een laag tectyl, moet toch werken?
Grondverf geeft een hechtlaag, en de tectyl kan daaraan hechten.
 

Hakar

  • #22
Ben er inmiddels achter dat het gebakje van 1973 stamt, met recht een oldtimer dus.
Wie het oude niet eert is het nieuwe niet weert.

Onderstel is goed, geen speling op lagers, en torsie, geen overmatige roest, wel hier en daar loslatende lak.
 

Wesley015

  • #23
@ hakar

Het gehele "gebakje" kun je het best helemaal in de primer zetten.
Daarna in de kleur spuiten. (ook de onderkant)
En daarna tectyleren. (tectyl hecht ook op lak zonder te schuren)

@ Jan

Hoezo kansloze missie?
Ik een post eerder heb ik het zelfde voorgedragen als jou.

@ Tiho

Ik begrijp je laatste post niet helemaal? :shock:
 

Hakar

  • #24
Ga straks met het onderstel beginnen, soppen en schrobben, ontvetten schuren en dan lakken.
Kan mooi buiten alles aan de lucht laten drogen.
 

Tiho

  • #25
Jij schrijft;

@ Tiho alleen grondverf zal niet effectief zijn, waar heb ik dat gezegt dan?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #26
@ Wesley, met die kansloze missie bedoel ik dat je niet tussen de naden kunt komen en van daaruit gaat het opnieuw roesten.

Dat was geen aanval op jou maar een algemene opmerking, anders had ik je naam er wel bij gezet. :wink:
 

Wesley015

  • #27
Tiho schreef:
Ikl zou me persoonlijk niet zo heel druk maken om die naden. Als je goed ontroest en een goed dekkend verfsysteem opzet lopen de randen hiermee ook wel iets dicht en zijn dan afgesloten..............
In dit stukje, allen in andere worden.
 

Tiho

  • #28
:?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #29
@ Wesley, geen zaken verdraaien.
 

Hakar

  • #30
De zaken verdraaien heb ik vandaag gedaan.
Torsie en trekstang ontdaan van roest en loszittende delen.
Morgen primer er op, en daarna zwarte lak.

En dan ga ik bezig met de bak.
Wat me te wachten staat geen idee.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #31
Hakar schreef:
@ Wgb.

Ook voor de onderkant?
Heb het idee deze aanhanger te houden, en eigenlijk weinig zin elk jaar de bak van het onderstel los te maken.
De oppervlakken die nu bloot liggen voor je ze gaat monteren wat zwaar of dik vet op zetten dan kan dat ook weer jaren mee. Later kom je daar terug met een spoortje olie. :wink:
 

Hakar

  • #32
Het moet werken dat trucje van jou, olie en of vet, je hebt er schijnbaar goede ervaringen mee.
En als ik eerlijk ben, ik ook.
Op een ander gebied weliswaar, maar toch.
Frame en carrosseriedelen waar ik moeilijk of niet bij kan gaan in de zuurvrije vaseline, blok en framebouten in het kopervet, en delen die niet automatisch gesmeerd worden in de olie of WD4. .

Soms zoek ik dus te moeilijk, een slechte eigenschap van mij, of wil ik het naadje van de kous weten voor ik ergens aan begin.

Het onderstel heeft inmiddels een primerlaag, wanneer de tweede er op komt weet ik niet, morgen eerst even lekker bijbeppen met mijn motorvrienden.

Je hebt wel gelijk, lak op de onderkant, vet er over, desnoods een fön er bij om het wat makkelijker te verstrijken en monteren die hap.

En misschien ga ik dat met de bovenkant ook wel doen.
Wordt waarschijnlijk zwart, dus zie je weinig op hoewel kopervet wel erg bruin afsteekt :wink:

Heb ook nog gedacht om de staande naden aan voor en achterzijde te bedekken met een plamuurmatje maar ben daar nog niet uit.

Fact is wel dat als het maar goed afgesloten wordt, en er zo weinig mogelijk vocht en vochthoudende lucht bij kan komen, het roesten niet zo snel zal gaan.
 

Tiho

  • #33
Kopervet spoelt zo weg in de regen Hakar. Bovendien is het zo al niet gezond en met de fohn dan ook niet.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #34
Klopt in de jaren 60 mijn FIAT 600 is er 13 jaar oud mee geworden. :mrgreen:
Hij had misschien nog gereden maar als je toen in een ritje van je mijn woonplaats naar Den-Haag 3 x wordt aangehouden is de lol er gauw van af. :mrgreen:
 

Wesley015

  • #35
In de carrosserie branche hebben ze er een word voor.
Beunhazerij. :lol:
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #36
Word bestond toen nog niet. :wink:
 

Hakar

  • #37
En de hier besproken aanhanger ook niet, die is van 1973 ben ik achter.
 

Wesley015

  • #38

Tiho

  • #39
Wesley015 schreef:
In de carrosserie branche hebben ze er een word voor.
Beunhazerij. :lol:
Hij is het al geweest zie ik, de jouwe :roll:
 

Hakar

  • #40
Als we dan toch off topic gaan, vandaag net als gisteren lekker op twee wielen des herens wegen onveilig gemaakt, dus niets aan of met de aanhanger gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
Gerelateerde onderwerpen
Opknappen bagagewagen aanhanger

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu