Pelgrim vaatwasser GVW9500: alle lampjes branden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
ik heb een inbouw-vaatwasmachine van Pelgrim, type GVW9500 van 6 jaar oud.
Van de een op de andere dag branden alle lampjes en geeft de machine een onafgebroken piepsignaal.
Er staat nog water onderin de machine.
Machine reageert nergens meer op, alleen bij aanzetten het gepiep en alle lampjes die tegelijk branden.
Kan iemand mij helpen om dit te verhelpen?
Machine heeft het tot nu toe altijd tot grote tevredenheid gedaan.

groetjes,
Lonneke
 
Is er niemand die mij kan helpen?
Of heb ik dat weer: de enige in het land met deze machine.
Of de enige die een dergelijke storing krijgt!

anders: PLEASE HELP ME!

ben nu genoodzaakt een afwasborstel te kopen!


groetjes,
Lonneke454
 
Dus hij pompt niet meer weg

als deze machine 7 x achterelkander piept dan is het meestal deze storing
E7 Storing in de waterafvoer. Controleer eerst of:
– de afvoerslang is afgekneld.
– de afvoerslang verstopt is.

misschien pomp defect

Controleer dit door de slang in en emmer te hangen op dezelfde hoogte als de afvoerpijp, er moet een volle straal uit komen.

Anders pas eens een paar keer de soda methode toe
 
Zou eerst de vaatwasser resetten en een nieuw programma kiezen als dat kan en kijken of hij afpompt.
 
Hallo Henk e s.oldeerbout,

bedankt voor jullie reactie.

de machine geeft geen foutmelding, tenminste niet een code of een aantal piepjes, zoals ik regelmatig lees bij anderen.
Zodra ik de machine aanzet, hoor ik één lange piep en alle lampjes gaan branden. Ik kan op knoppen drukken hoeveel ik wil, maar er verandert niets. dus recetten kan niet.
Heb filters schoongemaakt, maar ook een soda-schoonmaakt zal niet kunnen, omdat er geen water in- of uitgaat, je hoort niets (behalve die irritante piep)

Nog andere suggesties misschien?
 
Ik had al geschreven dat het een inbouw-machine is, dus zo gemakkelijk kom je niet aan de achter- of onderkant!!
Heb de plint aan de voorkant van keukenblok gehaald, en zie de afvoerslang wel liggen, maar kan er zo niet bij.
Lijkt wel ok allemaal
 
Hallo Henk,

"éven" uitbouwen??

Ik heb de bodemplaat gevoeld en is droog.
Ook had ik de stekker eruit gehaald en nu ik hem er na een half uur weer in doe, begint de machine weer te werken!!
had dit al eerder gedaan, maar toen deed hij niets.
Is momenteel een programma aan het draaien, maar de brandenden lampjes en piepgeluid zijn nog niet weg.
Wacht nu even tot programma klaar is en dan kijken wat het resultaat is.
Machine verwarmt wel goed en ook water wordt goed weggepompt.
Maar dat gepiep!!!!! :shock:

houd je op de hoogte.

groetjes
Lonneke
 
Hoeveel keer knippert je startlampje als hij piept (aantal keren tussen de 1sec rust)
 
Zoals ik al een paar keer heb aangegeven:
lampjes zijn constant aan (geen geknipper)en de piep ook,dus geen piepjes. Normaal piept machine 3x als hij klaar is, maar nu hoor je een onafgebroken gepiep.
Machine is nog steeds aan het werken, dus wacht ik nog ff.
Ga wel ff boodschappen doen, want mijn oren tuten ondertussen

groetjes Lonneke
 
Vreemde klachtomschrijving ene keer doet hij het niet dan weer wel.
Alle lampjes branden , constante piep ,geen foutcode.
Bodemplaat is dus niet de bodem als je de deur opentrekt.
Ik zou zeggen begin eens opnieuw en blijf bij de vaatwasser om te kijken en luisteren wat hij nu wel en niet doet.
Resetten moet altijd wel lukken als je de goede knop gebruikt.
 
S.oldeerbout, volgens mij heb ik vanaf het begin gezegd dat er een constante piep te horen is, machine geeft geen foutmelding. Recetten gaat niet, omdat er geen een knop reageert.
Dat machine het ineens weer deed kwam, doordat de stroom er af was geweest (stekker eruit). En niet zoals je zegt, " dan weer wel, dan weer niet"
Bodemplaat onder machine gecontroleerd en niet zoals je zegt, aan de binnenkant van de machine.

Ik mag dan wel een vrouw zijn, maar snap heus wel wat ik doe hoor!!
Had gehoopt op een serieuzer antwoord.

Voor de goede orde: machine blijft draaien en piepen, dus een voortdurend programma aan het draaien.
Hopelijk kan iemand me helpen.
 
Hallo Henk,

ga inderdaad Pelgrim mailen, want ik kom er, samen met jullie, niet uit.
Houd jullie in ieder geval op de hoogte: misschien dat iemand anders hier ook iets aan kan hebben.

enne....s.oldeerbout, no hard feelings! :)
 
Heb net een mailtje naar Pelgrim gestuurd en krijg binnen 3 dagen antwoord. Naar wat ik op hun site gevonden heb wat een beetje lijkt op "mijn" storing is, dat de printplaat kapot kan zijn. en dat is niet zelf te repareren :cry:

maar eerst even afwachten op het antwoord.

wordt vervolgd......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan