Loop vast met GTM GTS1300 hakselaar reparatie

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #21
Op het YouTube kanaal van Donyboy73 the small engine doctor kun je denk ik wel wat vinden.
 
  • Like
Waarderingen: bobbydehobby

bobbydehobby

  • #22
Nou ik ben er weer eens mee aan de slag geweest, maar het gaat me toch niet zelf lukken (zonder daar veel te veel uur in te steken).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henk E

  • #23
Als ik deze topic doorlees, ben ik bang dat je motor versleten is m.n. zuigerveren en dergelijke.
 
  • Like
Waarderingen: bobbydehobby

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #24
Misschien wil je de forumregels even lezen?
De vaste beantwoorders zijn niet beschikbaar voor het (betaald of onbetaald) bij andere forumleden uitvoeren van werk. Vragen hierover zullen verwijderd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Waarderingen: bobbydehobby

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #25
Je zou het eerst eens kunnen proberen met nieuwe zuigerveren.
Even een hulpstuk kopen om de zuigerveren in te drukken en dan is het vervangen een fluitje van een cent, zonder dat hulpstuk een ramp.
 
  • Like
Waarderingen: bobbydehobby

bobbydehobby

  • #26
Kees schreef:
Misschien wil je de forumregels even lezen?
Oh, helemaal niet bij stil gestaan. Sorry.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om mijn bericht te wijzigen, om dit verzoek er uit te halen.

Gerrit B schreef:
Je zou het eerst eens kunnen proberen met nieuwe zuigerveren.
Henk E schreef:
Als ik deze topic doorlees, ben ik bang dat je motor versleten is m.n. zuigerveren en dergelijke.
Kan dit ook het hoge olieverbruik veroorzaken toen de motor nog wel (redelijk) goed liep? Als ik de video's op Youtube zie, moet dat op zich wel zelf te doen zijn zonder al te veel chagrijn. Thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #27
Als de olie niet ergens uitlekt dan zijn het idd. vaak de zuigerveren die niet goed/slecht afsluiten en vandaar het olie verbruik (vaak ook gecombineerd met toch de nodige rook uit de uitlaat)
Heb je geluk dan zijn het alleen een paar zuigerveren van een paar euro, heb je pech dan zitten er krassen in de cilinderwand en dan wordt het laten reviseren want dat kun je niet zelf.
 
  • Like
Waarderingen: bobbydehobby

bobbydehobby

  • #28
Gerrit B schreef:
Als de olie niet ergens uitlekt dan zijn het idd. vaak de zuigerveren die niet goed/slecht afsluiten en vandaar het olie verbruik (vaak ook gecombineerd met toch de nodige rook uit de uitlaat)
Ik zie inderdaad een behoorlijke aanslag van zwarte troep op de hakselaar bij de uitlaat van de Honda na een uurtje draaien.

Gerrit B schreef:
Heb je geluk dan zijn het alleen een paar zuigerveren van een paar euro, heb je pech dan zitten er krassen in de cilinderwand en dan wordt het laten reviseren want dat kun je niet zelf.
De rest van de motor zag er intern nog erg netjes uit, dus ik ga je suggestie eens proberen. Ben heel benieuwd hoe de binnenkant van de cilinder eruit ziet.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #29
Meestal een kwestie van de cilinderkop verwijderen om dat te kunnen zien.
Dan voorzichtig de zuiger terug draaien tot op het laagste punt en kijken hoe de cilinderwand er uit ziet.
Zijn het wat oppervlakkige krassen dan valt het vaak wel mee en is dit op te lossen met nieuwe cilinderveren, kun je er je nagel insteken dan wordt het een ander verhaal.
 
  • Like
Waarderingen: BertPleizier en bobbydehobby

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu