Koelkast en kortsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Sinds afgelopen zondag valt bij ons regelmatig de stroom uit.
Na het omzetten van de aardlekschakelaar gaat het soms weer even goed. Soms we 24 uur of meer. Na veel zoeken zijn we er sinds vanmorgen uit dat de koelkast de oorzaak is van het euvel.
Het is een LG GCB399PLQA en slechts 2,5 jaar oud.

Op dit moment is het zo dat er de koelkast na ongeveer 5 minuten aan staan een soort knal geeft onderin en de groep er uitknal terwijl voorheen de aardlekschakelaar alles uitschakelde.

Wat kan het zijn? Kunnen we de koelkast volledig afschrijven . Is er evt. nog iets te doen met garantie?

Ik hoop iets te horen.

Groetjes,Karin
 
Ga er maar van uit dat je hem kunt afschrijven.

Garantie na 2,5 jaar zou ook wel eens moeilijk kunnen worden.
 
Volgens de wet op de consumentenkoop zou een koelkast veel langer mee moeten gaan. Spreek de verkoper hierop aan. Mocht de koelkast gerepareerd kunnen worden dan zal de verkoper een gedeelte van de kosten moeten vergoeden. Misschien dat u meer informatie kunt vinden op de site van de consumentenbond.
 
Het is een doorgebrande printplaat. De reparatie kost 160 euro en de printplaat is niet op voorraad.
Ik heb de verkoper er al opgewezen maar omdat ik niet de LG service heb laten komen, zeggen ze dat ze niets kunnen doen. LG zou dan evt met een coulance regeling kunnen komen maar dat zal dan hetzelfde bedrag gaan kosten.

Ik heb een ander bedrijf laten komen omdat de garantie er af was en ik er niet gerust op was dat LG ons tegemoet zou komen. Het bedrijf wat ik nu in de hand heb genomen rekent geen voorrijkosten. LG toch gauw 80 euro en konden niet eerder dan volgende week.
Ik zit nu te dubben; laten repareren of niet.
Ik kan met dit warme weer niet zonder koelkast. Een noodkoelkast heb ik niet dus ik zal toch een noodvoorziening moeten kopen wat ook weer geld kost. Daarbij komt wat komt er nog weer achterweg. De printplaat komt niet eerder dan volgende week woensdag.
Bedankt voor de reacties.
 
U zou de verkoper nog om een leen koelkast kunnen vragen. Hij blijft aansprakelijk voor het product dat hij verkoopt.
Het is zelfs zo dat u gevolgschade kunt claimen. Dus als u de inhoud van de koelkast weg heeft kunnen gooien, en uw inboedelverzekering vergoed dit niet, kunt u dit ook proberen te verhalen.
 
Bedankt voor de tip. Ik heb alle diepvries bij mijn zoon kunnen onderbrengen.

Ik heb om een leen koelkast gevraagd maar die hadden ze niet,
Via via heb ik nu net een tafelmodel koelkast kunnen lenen.
Ondertussen ben ik al wel iets verder vwb het consumentenrecht.
Ik heb het hoofdkantoor van Scheer en Foppen aangeschreven en ook de klantenservice van LG.
Volgens de wet zou ik gezien de leeftijd en het aankoopbedrag recht hebben op vergeoding van de reparatie; geheel of gedeeltelijk.
En ik ben niet verplicht LG in te schakelen omdat de garantie van twee jaar is verstreken.
Ik heb aangegeven dat ik de koelkast laat repareren en niet kan wachten totdat zij tijd hebben om het e.e.a. te beoordelen gezien de huidige temperaturen. Dat ik het bedrag zal terugvorderen en als zij mij niet tegemoet komen ik naar de geschillencommissie stap.
Nu maar afwachten.

Groet,
Karin
 
Lees alles nog eens na.
U moet de leverancier/fabrikant de gelegenheid geven de storing op te lossen, als u een ander inschakelt is het de vraag of de kosten die u maakt worden vergoed.
 
Beste Jan,

En als die partijen geen actie ondernemen? Dat is trouwens alleen in de garantieperiode.
Ik heb gebeld en ben ook nog eens langs geweest en bij alle vragen die ik stel worden de schouders opgehaald. We weten niet wanner de monteur komt, het is doorgegeven etc.
Aangezien we al direct al problemen met de rubbers hadden wat na pas drie maanden opgelost was, heb ik mijn vertrouwen verloren in LG en ook S&F. Hoe vaak ik er toen wel niet achteraan heb gezeten!

Gezien de weersomstandigheden en de lakse houding van S&F heb ik volgens mij alle recht een ander bedrijf in te schakelen. En als dat niet zo is dan is het jammer maar dan is mijn koelkast gelukkig wel weer klaar a.s. woensdag.

Groet,
Karin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan