Kent iemand deze inlaatcombinatie?

Mijn oude close-in boiler wilde niet langer verwarmen, dus een andere gekocht. Dit is de oude inlaatcombinatie, maar ik kan er online helemaal niets over vinden, en weet dus ook niet of en hoe ik die kan testen. Die cylinder bovenop lijkt geen knop te zijn, maar wat het dan wel is...? Er zit geen beweging in. De afsluiter werkt nog goed. Punt is dat ik 'm liever niet vervang omdat het trechtertje (niet op de foto) ook is voorzien van een stankafsluiter/sifon, en de modellen die nu in de handel zijn hebben dat niet en vereisen een aparte sifon. (her)kent iemand dit ding ? Ik heb ze wel vaker gezien, bij oude boilers. (edit: foto bovenkant toegevoegd, met logo)

1765573544772.jpg
Screenshot_2025-12-12-22-44-38-86_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
 
En de huidige inlaatcombinatie "maken" hun eigen sifon door het afvoerslangetje in een bocht te laten lopen. Zoiets zou toch ook haalbaar moeten zijn?
 
@Kaajee Ja daar heb ik over gedacht, maar dan moet ik wel een luchtdichte overgang zien te maken van dat slangetje naar de afvoerleiding. Dat zie ik nog niet zo makkelijk gebeuren.
 
Op de oude staat de ontlast druk 6 of 8 bar, schaf een nieuwe met dezelfde ontlastdruk aan.

DAAL INLCOMB 8BAR 079264051

DAAL INLCOMB 6BAR 079264055
 
Dank iedereen. Ik heb gisteren die sifon weer met high tack kit op de buis bevestigd, dat zat vast met oude vergane tape. De kit is nu droog dus ik kan er weer mee in de weer...
Ja ik denk dat ik die inlaatcombi toch beter preventief kan vervangen, net als de flexibele aanvoerleidingen. Ik weet namelijk niet uit welk jaar dit stamt, het is gebeurd voor ik de woning kocht. En mocht ik deze afvoer niet kunnen gebruiken en een 32mm sifon ook niet kwijtkunnen dan maak ik met tiewraps en kit wel een S-bocht in een slangetje als sifon... iets knutselen lukt wel.
Al maak ik me wel zorgen om die overgang van het zwarte ribbelbuisje op die witte schroefdop. Dat ziet er niet heel officieel uit. Maar op dit moment lijkt het lekvrij en stevig te zitten.

1765645548548.jpg
 
Hier is prima een standaard inlaatcombinatie te gebruiken. De zwarte flexslang neem je iets langer, dan leg je er een bocht in, dat vormt de sifon. Vervolgens op eenzelfde manier in het t-stuk en dat vormt een prima lucht dichte afsluiting. Deze constructie zie je overal en altijd.
Alleen even kijken of er nu een 6 of 8 bar variant gebruikt, zoals al eerder gezegd.

Zie bijvoorbeeld onderstaand voorbeeld:



Screenshot_20251213-190324.png
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan