Kapotte retoursensor Nefit

PietS

  • #1
Mijn Nefit Smartline HRC 24/CW 3 doet niets meer en geeft foutcode CA.
Dit duidt vlgs het boekje op een cv-retourtemp>105 C. Aangezien alles koud is zal dus de sensor wel kapot zijn.
Waar vind ik deze?
Is deze sensor te meten?
Wat is het typenr. van deze sensor.
Waar schaf ik deze het makkelijkst (=snelst) aan.
Waar moet ik bij het vervangen op letten.
En aangezien het nu oudjaar is, is er een mogelijkheid om een noodvoorziening te maken bijv. vaste weerstand plaatsen ipv sensor.

Ditis trouwens al de 2e sensor in 2 jaar tijd (ketel is 2 1/2 jaar oud). Is dit een zwak punt van deze ketel.

Piet
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #2
Heeft U al geprobeerd om het toestel te resetten?
Heeft U voldoende radiatoren open staan?
Zit er voldoende waterdruk op de ketel?

De enige manier om snel geholpen te worden is een servicedienst bellen.
Deze hebben normaal gezien dit soort zaken in de auto liggen.

suc6
 

Cv-boy

  • #3
De retoursensor is te vinden onder de pomp, om het snelst u ketel weer aan de gang te krijgen moet u contact opnemen met Nefit.
Als het goed is zijn ze s`avonds tot 22:00 uur bereikbaar en wanneer u doorgeeft dat het om een koude klacht gaat komen ze z.s.m. langs.
Er is geen andere manier om de ketel weer aan de praat te krijgen dan de sensor te vervangen of wat u misschien nog kan proberen is deze eens te reinigen want soms helpt dit even.
Wanneer u de sensor zelf wil vervangen moet u het water van de installatie halen en daarna de splitpen boven de sensor lostrekken, hierna kunt u door het voorzichtig naar u toe te trekken de sensor verwijderen.
Het Nefit artikelnummer is 38352 en is overal wel te verkrijgen cq te bestellen.
Het schijnt een zwak punt bij deze ketel te zijn want ik heb het bij mijn eigen ketel ook al een aantal keren meegemaakt alleen heb ik dit op kunnen lossen door hem schoon te maken.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
De fabrikant komt niet via een particulier,wel via een erkende installateur.
 

PietS

  • #5
Alvast bedankt voor de reacties: Ga morgen nog proberen of schoonmaken helpt, anders met een warm gevoel een koud nieuwjaar in.
Voor nu : Fijne jaarwisseling

Piet
 

Klorissa

  • #6
Ik werk zelf bij een servicebedrijf en wordt soms ook wel eens in de storingsdienst benaderd, door particulieren die vragen of ik een bepaald onderdeel heb en eigenlijk zeggen we nooit nee, tenslotte hebben wij een service verlenend beroep.Misschien een idee?Nee heb je ik zou zeggen, kijk volgend jaar eens rond,morgen bijvoorbeeld.Wie weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu