Intergas HRE 24/18 pakkingen vervangen

Maaloon

  • #21
Dank u!
 

Maaloon

  • #22
Hallo,

Update: nog geen afspraak met een installateur kunnen regelen, vandaar:
Ik heb de branderautomaat eruit gehaald en alle contacten gecontroleerd (ook preventief 'kaal' gemaakt), en tevens de metalen kap eraf gehaald door de popnagel eruit te boren. Ik kon geen fouten (=oxidatie) ontdekken en heb de kap weer met een dikke parker met kransring vastgezet, zodat het aardecontact goed zal zijn.
De ketel gaf weer af en toe 23. Ik kon echter probleemloos de testmodes draaien: L, h en H, even door laten lopen en zonder ook maar 1 keer foutcode 23.
Warmwatertap doet het ook prima, alleen na het stoppen ging hij 1 keer weer in 23.
Nu heb ik warm water gepakt en hij is gewoon weer in rust gegaan. Rara.....

Ik weet: hij is vast niet optimaal afgesteld, misschien kost het ook teveel gas! Maar dat komt gauw aan de beurt.

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat 23 met het afregelen te maken heeft. Net of de remmen van een auto worden verdacht als het mengsel in de uitlaat niet binnen de normen valt.
Is het de balans tussen de NTC's die verkeerde waarden heeft? Dus misschien een te warme of te koude ketel?
 

Maaloon

  • #23
Enkele minuten na rust, d.w.z. groene leds, gaat ie weer in 23.
Hij is op dat moment niets aan het doen, want de warme buitentemperatuur schakelt de CV niet in.

Hoe kan hij nou 23 geven als hij een poosje in rust is?
 

Freekcv

  • #24
Zoals hier al is uitgesproken, waarschijnlijk branderautomaat
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu