Gat in staal boren

Carola103

  • #1
Ik moet 4 gaten in deze strip boren maar met ijzerboortjes lukt dit niet
C37B3D84-E1BC-4FD3-8957-42CE76697301.jpeg
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Krunnie

    Specialist Elektra
    • #2
    Als het hard staal is kun je een cobaltboor proberen. En wat boor/snijolie erbij. Afhankelijk van de diameter van het gat is het toerental ook belangrijk om je boorpunt niet weg te smelten in plaats van te snijden in het materiaal.
     

    Boertje125

    Vaste Beantwoorder
    • #3
    Dan is je boor bot
    en/of je je machine draait veel te snel
    het staal wat je laat zien is gewoon s235 en zeet makkelijk bewerkbaar
     
    • Like
    Waarderingen: De Bob

    Starter01

    • #4
    Boor draait de goede kant op?
     

    De Bob

    • #5
    Hoe groot moeten de gaten worden ?
     

    Vonken_trekker

    Specialist Elektra
    • #6
    Zou toch inderdaad geen probleem moeten zijn. Ga eerst eens een kwalitatief goede boor halen, niet eentje uit een setje uit de eurobak van de bouwmarkt.

    Liefst wat snij olie of anders WD40 erbij spuiten.

    En boren op het juiste toerental. Zoek dat even op Google of vermeld hier welke diameter je wilt boren dan kunnen wij je ook wel het goede toerental aangeven.
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu