Elektrische lier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorig jaar een elektrische takel lier 230v aangeschaft.
Deze heefd de hele winter buiten gehangen,met een zelfgemaakte kap er omheen zodat de lier niet nat zou worden.
Nu wilde ik hem laatst proberen, maar nu blijkt hij defect te zijn.
Terwijl hij vorig jaar nog prima deed,en daarna tijdens de wintermaanden niet meer gebruikt.
De lier maakt nog wel geluid maar daar blijft het bij.
Ik hoop dat er iemand mij meer kan vertellen hoe dit mogelijk is.
Vorst?
 
Vocht, de motorrem zit vastgeroest.

Bij de meeste motoren is de rem een metalen plaat die vanzelf naar buiten komt als er spanning op de motor komt.
Als de remplaat vochtig wordt dan roest hij vast tegen het motorhuis.

Normaal zit deze rem achter op de motor onder het ventilatiehuis.
Spanning op de motor zetten en met een hamer tegen de plaat tikken zodat deze losschrikt.

Bij twijfel even een foto posten.
 
Bedankt voor de reactie.
Dat zou het waarschijnlijk wel zijn.
Ik ga het eens proberen.
Kan ik die remplaat ook inspuiten met wd40 of anti roest?
 
Smeer jij de remmen van je auto of fiets ook?

Nee dus.
Meestal zit het niet erg vast, eenmaal los regelmatig gebruiken en het gaat weer goed, stilstand en vocht is het probleem.
 
Ik heb ooit wel eens de remschijf achteraan van mijn moto gesmeerd (was olie op gekomen en had het niet gezien), dat ging wel vlotjes daarna :P

--> NIET doen dus (voor de slechte verstaanders)
 
Je kan de scharnierpunten in de rem wel smeren.

Als er op de trommel of remvoering smeermiddel is gekomen, moet dit er door wrijving weer uitdampen/verbranden. Dit gaat bij een fiets door een aantal keer stevig te remmen (vanaf een flinke snelheid). Tot die tijd heb je een stuk minder remkracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan