Voorzover ik in de documentatie voor een vrijwel gelijke afzuigkap kan zien, is de snelheid van deze afzuigkap regelbaar. Dat regelen zou dan gebeuren mbv. een triacregeling (met een draaiknop). Dat in tegenstelling tot andere modellen, die de snelheid regelen mbv. meerdere motorwikkelingen en een schakelaar met meerdere standen. Indien de triac ervan door de defecte condensator is gesneuveld, zou hij kortsluiting kunnen maken en dat betekent (gezien het princide van een triacregeling) dat de motor voortdurend op volle snelheid zou draaien.
Er zou echter nog een andere oorzaak kunnen zijn voor dat snelle draaien. Volgens diezelfde documentatie zit er ergens (op het bedieningspaneel?) een schakelaar, waarmee je in één keer de triacregeling overbrugt, dus bewust de kap op volle snelheid zet. Misschien heb je die schakelaar inmiddels, omdat de kap het voorheen niet deed, ingedrukt en staat ie nog zo. Kijk eens of je de schakelaars kunt in- en uitdrukken en of dat effect heeft op de snelheid.
Een en ander berust dus op een documentatie van een tamelijk identieke afzuigkap (DNHI 3690 SW ipv DNHI 3690 SG). Ik kan het dus geheel mis hebben, maar je zou even kunnen kijken, want in dat geval is er dus verder niets aa de hand.