Hallo,
Plots zitten er waterdruppels aan het plafond. dit kan er niet lang hebben gezeten anders hadden we het eerder gezien denk ik.
Er staat geen water op het platte dak, stond er met de hoosbuien vorige week natuurlijk wel.
Mijn eigen inspectie van het bitumen dak lijkt in orde.
Maar er is ook vocht aan de binnenzijde omdat het afdekplaatje ook bovenop nat is.
Kan dit alleen maar een lekkage zijn? Of mogelijk toch iets met condens, warmte koude verschil?
We hebben de afgelopen week de airco aan staan.
Aanvulling: ik vermoed dat het niet een lekkage is omdat ik dit nu bij alle afdekplaatjes zie. Het zijn units, dus allen een apart dak zeg maar.
Het andere afdekplaatje, 4 m verderop is ook vochtig. Als ik deze er af pak is het bovenop wat nattig. Op de plafondplaten ligt folie, een doorzichtig plastic, dat lijkt mij dlte dienen als vocht remmer.
Kan het ook zijn dat het plaatmateriaal vocht opneemt en deze nu afgeeft nu het boven de 30 graden is?
Het glaswol wat er boven ligt is droog, mar voelt toch wat warm/ vochtig aan. De dakplaten zijn droog waar ik het kan zien.
Plots zitten er waterdruppels aan het plafond. dit kan er niet lang hebben gezeten anders hadden we het eerder gezien denk ik.
Er staat geen water op het platte dak, stond er met de hoosbuien vorige week natuurlijk wel.
Mijn eigen inspectie van het bitumen dak lijkt in orde.
Maar er is ook vocht aan de binnenzijde omdat het afdekplaatje ook bovenop nat is.
Kan dit alleen maar een lekkage zijn? Of mogelijk toch iets met condens, warmte koude verschil?
We hebben de afgelopen week de airco aan staan.
Aanvulling: ik vermoed dat het niet een lekkage is omdat ik dit nu bij alle afdekplaatjes zie. Het zijn units, dus allen een apart dak zeg maar.
Het andere afdekplaatje, 4 m verderop is ook vochtig. Als ik deze er af pak is het bovenop wat nattig. Op de plafondplaten ligt folie, een doorzichtig plastic, dat lijkt mij dlte dienen als vocht remmer.
Kan het ook zijn dat het plaatmateriaal vocht opneemt en deze nu afgeeft nu het boven de 30 graden is?
Het glaswol wat er boven ligt is droog, mar voelt toch wat warm/ vochtig aan. De dakplaten zijn droog waar ik het kan zien.
Laatst bewerkt: