Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Is dat opnieuw afstellen zelf te doen,en of te repareren? Zo ja hoe.Of moet ik een nieuw overdrukventiel bestellen ? En waar kan ik dat het beste bestellen ?Zijn wel vele vragen hé ?
DexterXL en Cvolieboy bedankt voor jullie duidelijke uitleg. Ik ga op zoek naar het overdrukventiel. Lijkt mij ook wat veiliger, daar ik niet precies weet of er wat ergst gaat/kan gebeuren . Ik zag binnen het ventiel oa een rubbertje dat na mijn mening niet meer kon afdichten. Omdat die te vervangen zal ik waarschijnlijk de messing "bus" , waar het rubbertje in zit. beschadigen.
ik laat wat weten als mijn compressor weer naar behoren werkt ! En ook wanner niet :D
groetjes Peter
Onder de kap van de aan/uit knop zit een schroef met een veer onder een grote moer, draai de moer eens een halve slag naar links, vaak is dan het probleem verholpen. Het overbelastingsventiel reageert soms heel kritisch.
Ja, de kap moet er af, er zit bij de aan/uit knop een schroef, meestal vrij diep, phillips schroefkop, zit vaak 2a 3 cm achter de knop.
Afhankelijk van het model kan aan beide kanten van de kap een schroef zitten
Verstopt onder een rubber dopje zat een schroef , tamelijk diep. Het rode aan/uit knopje zit op het afdek-kapje vast en ging dus vanzelf mee. De bout met veer heb ik nu een halve slag naar links gedraaid. Nu loopt de druk op tot tegen het rood. (wat het eerst ook deed) Het ventiel opent en weg lucht. Omdat ik het ventiel gereinigd heb moet het opnieuw afgesteld worden ? Zo ja hoe ?
Het is het messing overdrukventiel aan de zijkant. De ventiel is de demonteren. Er zit een rvs ring aan het asje . Het asje is bevestigd met een moer.Onderaan dat asje zit een messing ring,kommetje. Daarin zit een rubber schijfje in.
Dan hebben we het over hetzelfde ventiel, probeer die halve slag terug nog eens, geen succes dan het ventiel vervangen.
Dat kunt u zelf bestellen via de site van de fabrikant.
Ik heb mij/ons op een verkeerd been gezet. De lucht verdwijnt onderaan het kapje van uit/aan. Daar zit een messing leiding met een wartel. Als hij zijn druk bereikt heeft, puft het ventiel eventjes en dan sist het bij die wartel en verdwijnt de lucht cq de druk. Heb die wartel aangedraaid zonder succes.
Er zit een keerklepje die de druk op de tank vast zou moeten houden.
Deze kan wel eens versleten zijn, dat komt wel vaker voor.
De lucht ontsnapt dan ter hoogte van de ontlastdeel, bij de drukregelaar dus.
De keerklep zit ergens tussen de drukregelaar en de tankaansluiting.
Zorg dat de druk van de tank is en draai de grote zeskant op de rechterkant van de foto er uit, eronder zit een rubber, dat kan kapot zijn maar ook kan er rommel op zitten, even schoonmaken en het rubber omdraaien.
Controleer ook de veer die achter het rubber zit.
Dat is idd een mooi voorbeeld plaatje. Kon geen plaatje vinden, bedankt voor je input.
Dit klepje voorkomt dat de compressor druk blijft houden en anderzijds dat de compressor niet direct met tegen druk hoeft op te starten.