Code 6L 229

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Mijn ketel doet het prima....dat voorop, maar toch is er een probleem:Zodra ik het luchtaanzuig kanaal aansluit springt mijn ketel op code 6L 229, als ik dit terug lees in het storingstabel lees ik dat het te maken heeft met onvoldoende vlamvorming (ionisatiestroom) gemeten tijdens het branden.
Hoe kan ik dit oplossen?
Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet
Vic
 
Eeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhmmmmmmm.

Gaat het hier om een opel of een ford??????

Zonder merk en type aanduiding van de ketel kunt u deze vraag net zo goed bij de slager stellen.
 
Zit er al een nieuwe branderkop op? Als bij het aansluit van de luchttoevoer de ketel uitslaat, zou je denken aan verstopte luchttoevoer, of recirculatie door rookgaslekkage in het toestel.
 
Wil nog wat toevoegen bij Arie: dakdoorvoer kan lek zijn, (rookgaszijdig),
waardoor rookgasrecirculatie of LTV en RGA zijn omgewisseld.
Maar ik zou inderdaad eerst naar de branderkop kijken, deze willen nog wel eens kromtrekken waardoor rookgaslekkage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan