Bosch PSR 18 LI-2 draait niet

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #21
Ik had met een printer van 3 jaar gewoon succes hoor. Even een brief sturen met de term non conformiteit en ik kreeg bericht dat ik de printer op kun sturen voor kosteloze reparatie / vervanging.
 
  • Like
Waarderingen: Lucy789

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #22
  • Like
Waarderingen: Lucy789

Lucy789

  • #23
Hey Headhunter, bedankt voor je inzichten.

Ik zal maar beginnen uitkijken naar een nieuw toestel :icon-study:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #24
Koop een machine waar de accu van de oude op past.
 
  • Like
Waarderingen: BertPleizier

HAJ

  • #25
Ik ben benieuwd, houd ons graag op de hoogte! Ik kijk vooral uit hoe Bosch zich in deze situatie opstelt.

@BertPleizier : zoals ik inderdaad aan gaf is het altijd het proberen waard. Echter is er weinig kans dat een dergelijke claim slaagt, gezien het product en de eventuele bewijslast. Daarbij is elke zaak weer anders, met net weer andere producten en omstandigheden. Het feit dat het bij jou gelukt is, wil natuurlijk niet zeggen dat het anderen met andere producten ook lukt. Hoe dan ook, wel fijn dat het bij jou is gelukt:) Nogmaals: geen succes gegarandeerd, maar proberen kan zoals gezegd altijd!
 
  • Like
Waarderingen: Lucy789

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #26
Het soort product maakt niet uit. Of het nu om een auto of een boormachine gaat, ook na de fabrieksgarantie behoort het product nog aan de redelijk eisen der verwachting te voldoen. In normaal Nederlands: een auto hoort na afloop van de fabrieksgarantie nog te rijden en een boormachine hoort nog te schroeven / boren.

De bewijslast ligt nog steeds bij de verkoper: hij / zij moet aantonen dat de boormachine anders is gebruikt dan waar hij voor bedoeld is.

Uiteraard moet alles wel redelijk zijn en blijven: een boormachine van 10 jaar oud die kapot gaat is wat anders dan een boormachine van 2,5 jaar oud (bij 2 jaar garantie).
 
  • Like
Waarderingen: Lucy789

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #27
  • Like
Waarderingen: Lucy789

HAJ

  • #28
De omgekeerde bewijslast geldt helaas 'maar' 6 maanden na aankoop (dan wel binnen de garantietermijn).
 

warrior68

  • #29
Lucy789 schreef:
Heren, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn toestel (Bosch PSR Expert + Li2) is van 04/06/2017 ... hij heeft het al een tijdje, maar 't wordt precies erger (of is dat maar een indruk).
In ieder geval, het hoort zo niet te zijn. Heel regelmatig druk ik de knop in en gebeurd er niets, alleen pinken alle lampjes van de batterij alsook het lichtje.
De batterij is nog goed vol en na een aantal keren proberen - en een beetje met de knopjes spelen - doet hij het gewoon.

Heel vreemd ...

In de handleiding staat dat het pinken van alle lampjes een teken van overbelasting is .. maar dat kan ik me niet zo goed voorstellen, ik gebruik het echt zelden voor meer dan 20 schroeven na elkaar vast of los te draaien :-s.

Iemand nog een suggestie? Ik vrees dat de garantie van Bosch niet meer gaat lukken? :-(
Ik had hetzelfde probleem en heb net de schakelaar vervangen. kostte even wat moeite, maar was uiteindelijk zo gebeurd. Alleen jammer dat het niet heeft geholpen.
Ik baal wel van dit soort problemen. Mijn accuboor is al wat jaren oud, maar weinig gebruikt. Accu's zijn nog helemaal top en de machine zelf is nog prima.
Het eerstvolgende wat ik nu zou vervangen is de printplaat die €75 kost. Maar ja, als dat het dan niet is dan heb ik onderhand meer dan €100 uitgegeven aan een oude machine....
Lang leve de wegwerpmaatschappij. Een nieuwe kopen dan maar weer ?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #30
De schakelaar had je ook eerst even door kunnen meten. Zomaar lukraak onderdelen vervangen levert maar zelden het gewenste resultaat op en veel vaker onnodige kosten aan vervangingsonderdelen die helemaal niet vervangen hadden hoeven worden.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu