Blokkering Bosch haakse slijper kapot

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #21
Vaak zit het grote tandwiel erop geperst maar er zijn er ook met een spie. :wink:
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #22
De onderdelen vandaag opgehaald en gemonteerd. Alles werkt weer.

Ik heb met een schroevendraaier zoveel mogelijk vet uit de oude kop gehaald en in de nieuwe kop gestopt. Het is niet zo veel.

Ik moet toch een nieuwe tube vet voor mijn Stihl heggenschaar hebben (voor in de aandrijving) en dan kn er gelijk een lk vet in de haakse slijper.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #23
Niet nodig om er extra vet in te doen, door de middelpuntvliegende kracht wordt het vet tegen de buitenkant geslingerd en komt nooit weer in aanraking met de tandwielen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #24
Nee, dat is juist nu het geval doordat er te weinig vet in zit. Als ik er meer in doe kan er een dikkere laag vet tegen de behuizing aan worden geslingerd en die dikke laag bedekt de tandwielen dan weer.

Natuurlijk moet de behuizing ook weer niet tot het randje gevuld worden, want dan komt de haakse slijper niet meer op toeren ;).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #25
Dan ben jij de eerste waar het vet wel weer op de tandwielen terecht komt. :wink:
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #26
Dat kan dan toch niet anders? Het grote tandwiel is maar een fractie kleiner dan de behuizing. Als daar dus een paar mm vet tegen aan geslingerd wordt draait het tandwiel al door het vet. En het grote tandwiel smeert het kleine dan weer.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #27
Probeer het maar eens uit, rond het grote tandwiel zal een klein beetje ruimte ontstaan en het tandwiel zal het vet niet meer raken.
Doe je er veel vet in dan wordt het onder het grote tandwiel in het tandwielhuis gedrukt, ook daar onbereikbaar voor het grote tandwiel.
Wat dacht je waarom de fabrikanten het tandwielhuis niet vol stoppen met vet ?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu