Aardlekschakelaar / espressoapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Een paar weken na aanschaf van mijn espressoapparaat begon mijn ALS uit te schakelen bij inschakeling van het apparaat. Apparaat is opgestuurd naar service-afdeling van Saeco en wordt retourgestuurd met de medeling: uitvoerig getes, geen storing gevonden. Uiteraard bleef de klacht bestaan. Weer terug naar de winkel: bij hen blijkt apparaat inderdaad probleemloos te werken.
Wat te doen? Kan het aan een overgevoelige ALS liggen? Maar ja, deze heeft nog nooit problemen gegeven. Plus, een tweede espressoapparaat van hetzelfde type geeft géén storing.
Wie weet wat ik het beste kan doen?

Alex
 
Indien er bij u al een kleine lekstroom loopt, niet genoeg om uw aardlek al aan te spreken. Zal er als er nog wat bij komt die drempelwaarde wel gehaald worden. Dat is in uw geval dus best een groot probleem voor wat kleine lekstroompjes. Probeer het apparaat, indien mogelijk, eens op een groep van een andere aardlek. Of zoek uit waar die andere lekstroom zit door stekkers van verschillende apparaten eruit te trekken zodra u koffie zet. Het kan even wat werk zijn maar zodra u weet waar het zit is het vinden van een oplossing eenvoudiger.
 
Ik ga het proberen, Ronald, zodra het apparaat terug is uit de winkel. Ik laat de afloop hier nog wel even weten. Hartelijk dank voor je reactie.
 
Ronald,

Ik heb maar éen ALS waar 3 groepen op zitten. Ik heb ze twee aan twee uitgeschakeld, maar het app. blijft de ALS uitschakelen, op welke overgebleven groep ik hem ook zet. Hoe dan ook heeft het ding dus lekstroom en wil ik het dus omgeruild hebben.
Wordt vervolgd.
 
Trek je niet teveel stroom uit 1 groep?

Probeer eens wat aparaten uit te schakelen, in dezelfde ruimte. En dan te zien of het dan wel werkt.

Ruben
 
Bedankt voor je reactie, Ruben. Zoals ik eerder meldde, draait mijn andere espresso-apparaat van hetzelfde type zonder problemen (al 2 1/2 jaar) op deze groep. Hoewel deze voor de caravan bestemd was, gebruik ik die dus nu weer. Overigens heb ik het 'lekstroomapparaat' inmiddels ook bij de buren geprobeerd met hetzelfde gevolg. Heb dus een mailtje gestuurd naar de (internet)winkel dat ik na 2 mislukte reparatiepogingen het apparaat nu omgeruild wil hebben.
 
Ik heb het apparaat inmiddels (na telefonisch overleg) via op laten sturen naar de importeur en -voorzien van een nieuw element- terugontvangen. Probleem opgelost.
Dank voor jullie reacties!
 
Topics aan elkaar geplakt, is wat duidelijker, bedankt voor de melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan