34 mm hoogteverschil opvullen voor de vloer

Eye_in_the_Sky

  • #1
Hallo,

De utibouw is bijna klaar. Nu alleen de vloer nog.

Er ligt massief verlijmd en gespijkerd eiken in de oorspronkelijke woonkamer. Dat is een ramp om te verwijderen omdat dan de dekvloer waarschijnlijk helemaal kapot gaat.

Het idee is om nu een dunne laag eikenhout (8mm) als nieuwe vloer op de oude vloer te spijkeren. In de uitbouw ligt een cementdekvloer die 34 mm lager ligt dan de vloer in de oorspronkelijke woonkamer.

Wat is nu de beste manier om dat op te vullen ? Zonder een vermogen kwijt te zijn ?

Ik zat te denken aan twee lagen spaanplaat van 16 mm. Kruislings op elkaar verlijmd en met vloerlijm aan de cementdekvloer. Met dikte van de lijm mee kom ik dan wel aan 34 mm. En er moet nog worden geschuurd om een egale ondergrond te krijgen.

Spaanplaat is niet zo heel duur en wel stevig. Triplex van 34 mm wordt veel te duur.

Wat denken jullie ? Goed idee ? Of zijn er betere ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik zou osb plaat of underlayment gebruiken, in geval van lekkage of een omgevallen emmer water is spaanplaat een ellende.
Zowel osb als underlayment is verkrijgbaar met veer en groef, dat ligt ook nog eens strakker.
 

Ralph

  • #3
Op een vloer op zand is het ook geen goed idee, spaanplaat en osb groeien er lekker van. Ik zou dus eerst die dekvloer sealen dat ie waterdicht is.
 

Eye_in_the_Sky

  • #4
Bedankt voor de antwoorden.

De hele originele vloer ligt ook op spaan eigenlijk. Er zit een kruipruimte onder het huis en ook onder uitbouw is een luchtspouw onder de vloer.
Ik heb nagevraagd bij de aannemer maar er zijn maatregelen genomen tegen optrekkend vocht en sealen of een vochtscherm is niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu