3 fase kwh meter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Volgende week komt het energiebedrijf langs voor de verandering aan mijn installatie van 1x35A nu naar 3 x 25A straks.

Ik heb begrepen dat meestal ook de kwh meter dan wordt vervangen en ik vroeg me af of deze straks tussen de nieuwe groepenkast en de kast van de hoofdschakelaar (lees hoofdstop) past. Zijn dit standaard maten? De huidige meter is van 89. Aangezien mijn nieuwe groepenkast van onderen open is rest eigenlijk weinig anders dan deze bovenop de kwh meter te plaatsen zodat er dus verder geen tussenruimte is....

2e vraag: vanaf de aardpen 25mm loopt 6mm naar het aardblokje. Is dit voldoende qua dikte?

Je haalt stop en schakelaar door elkaar. De hoofdschakelaar komt pas na de meter, voor juow groepenkast. De hoofdstop (zekering) zit voor (onder) de meter.

En die laatste wordt bij overgang 1 -> 3 fasen wel vervangen.

Nee ik heb het niet over de hoofdschakelaar in de groepenkast. Ik heb het over de hoofdstop. Hoe dan ook vraag blijft staan; past de kwh meter er tussen?

Hoewel, tegenwoordig worden slimme meters geplaatst. Die ken ik eigenlijk niet qua afmetingen. Dus neem m'n vorige antwoord met een korrel zout, en iformeer bij het bedrijf.

Ja. Maar meestal zitten er al 3 houders voor de 3 zekeringen; 1 van 35 A eruit, 3 x25 erin.

Dan zal het kastje niet vervangen worden; misscien kan het wel lager gezet worden

Als het goed is zit je huidige meter op een meterbord. Dit is dus de kast, van standaard afmeting, tussen de hoofdzekeringkast en de groepenkast. De nieuwe 3 fase meter is iets groter maar past gewoon op het oude meter bord.
Verder hoort de draad vanaf de aardepen aan gesloten te worden op een hoofd aardrail in de meterkast. Vanaf daar is 6mm2 voldoende naar de aardrail in de groepenkast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan