24 volt -> 230

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste kenners,

ik heb in mijn box geprobeerd een extra wcd aan te sluiten. Dit is gelukt en is natuurlijk niet zo moeilijk. Alleen bleek achteraf dat er slechts 24 volt op staat. Is dit om te zetten weer terug naar 230 met een makkelijke omvormer?

groetjes Sven

Nee dat gaat niet, die 24v is niet geschikt voor iets anders dan verlichting.

In die box zit 24v om juist te voorkomen dat er van alles in die boxen gebruikt word.

Wat is een 'box?
En die 24 volt vind ik ook typisch, waar komt die vandaan dan? Daar moet ergens 230V aan te pas komen.......

Een box is een buitenberging.
24v komt van een trafo die in een afgehermde ruimte zijn 230v voeding verkrjgt. De 230 is niet bereikbaar voor de box-gebruikers.
Het vermogen van deze trafo is zo laag dat er geen omvormer naar 230V op aangesloten kan worden.

Svencarree schreef:
Beste kenners,

slechts 24 volt

groetjes Sven

wat ik meestal tegenkom bij de flats in bergingen/boxen is 42V en geen 24V.

maar er zijn omvomers te verkrijgen van 24VDC naar 230VAC voor lichte elektr verbruikers ,maar daar kun je geen boormachine op aansluiten , hoogstens je mobiele opladen :mrgreen: is wel eerst uitzoeken wat voor spanning het is? DC ? AC ?

Die 24 volt hebben ze ook niet voor niets zo gemaakt.
De boxen zouden anders snel veranderen in vrieshuizen. :mrgreen:
En daar mag je buurman ook aan mee betalen.

Bedankt allen,

En inderdaad ik wilde een extra vriezer plaatsen voor het hondenvoer.. Dus helaas. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

groetjes Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan