2 Schemerlampjes aansluiten op 1 voedingsdraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
De gang is voorzien van een nieuwe vloer met nieuwe (hoge) plinten. Ook staat er een sidetable. Om 2 schemerlampjes op de sidetable te kunnen laten branden heb ik een snoer vanuit de hangkast achter de plint langs naar de poot van de sidetable getrokken. Achter de poot komt het snoer omhoog.

Hoe kan ik het beste de 2 snoeren van de lampjes aansluiten op 1 voedingsdraad? Kan dat met kroonsteentjes?

Waarom plaats je daar niet gewoon een wandcontactdoos (opbouw)? De stekkers van de lampjes er in en klaar. Heb je het netjes en veilig.

Via een kroonsteen is niet mooi en niet veilig. Sowieso moet je er dan voor zorgen dat het allemaal in een behuizing komt i.v.m. de veiligheid.

Nog mooier zou zijn geweest om beide draden van de lampen naar de hangkast te brengen en ze daar op een w.c.d. aansluiten. Je had dan ook een klik aan klik uit systeem kunnen gebruiken!

Inmiddels heb ik een opbouwstopcontact (3-voudig) onder het blad van de sidetable geschroed. Hierin kunnen de stekkers van de 2 lampjes gestoken worden.

De voeding is voorzien van een randaarde, het stopcontact ook. Het stopcontact wil ik onder het blad met een schakelaar kunnen schakelen, zodat ik niet de wipschakelaartjes van de lampjes zelf hoef te bedienen (zitten ook verstopt tussen muur en sidetable).

Is er een wipschakelaartje (voor een snoer) te koop met randaarde? Ik zie ze alleen voor 2-aderig snoer.

Een (of twee) tussenschakelaar(s) is misschien een oplossing?

En anders heb je nog randaarde stekkers met ingebouwde schakelaar. Een aantal voorbeelden vind je zo. :wink:

Inmiddels bij de grootste online boekwinkel B*l.com een wipschakelaartje gekocht voor 3-adreig snoer. Precies wat ik zocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan