2 lampen op 1 aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb van de week 2 lampen aangesloten en opgehangen op 1 punt. Maar ik vraag me nu ineens of ik t goed heb gedaan.

Ik heb vanuit t kapje in t plafond een kroonsteentje geplaatst op het blauwe en zwarte draad. Vervolgens heb ik huishouddraad waar blauw en bruin inzitten gebruikt vanuit t kroonsteentje naar de lampen toe. Alleen heb ik 2 draden per lamp gebruikt. Hiervan heb ik de 2 blauwe uiteinden en de 2 bruine uiteinden in elkaar gedraaid en in t kroonsteentje van t kapje geplaatst. Het werkt prima alleen slaat de twijfel toe.

Ik hoop dat t zo een beetje duidelijk is. Hoor graag of t zo goed is.

Zolang je blauw op blauw aansluit en bruin op bruin (op zwart in de centraaldoos) is het goed aangesloten. Het is wel aan te raden om adereindhulzen te gebruiken op snoer wat je in een kroonsteentje plaatst. Er bestaan ook speciale verende klemmen voor waar je in één kant een vd draad (dus met massieve kern) in steekt en in de andere kant een snoer.

Bedankt voor de reactie.

Duidelijk, als ik het eerst zo laat kan dat verder dan kwaad. Of moet ik per direct die adereindhulzen er op doen.

Kijk de verbindingen even goed na of ze stevig zitten, de isolatie van de draad zover mogelijk aansluit aan het kroonsteentje en dat er geen losse adertjes uit het kroonsteentje komen, dit in verband met brandgevaar.

De meeste woningen zitten nog vol met deze verbindingen, maar nu is er gewoon beter materiaal voorhanden wat het allemaal weer net iets veiliger maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan