2 douches op 1 kraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil graag een regen douchkop en een handdouche, beide met slang, aansluiten op de douchekraan. Ik zoek een soort verdeelstuk met een kraantje om tussen de twee douches te kunnen kiezen. Bestaat zoiets en waar kan ik het vinden?

Alvast bedankt voor de racties.

Groet,
Peter Privé

Er zijn badkranen met boven en onder een 1/2" aansluiting en een omstelknop. Hierop kun je in principe twee doucheslangen aansluiten. De slang aan de bovenzijde zal wel snel knikken.

Nee, het is in de badkamer, dus het moet wel chroom zijn. Ik denk ook niet dat de koppelingen van Gardena passen op de gemiddelde doucheslang. Wel een creatieve oplossing, maar helaas niet die ik zoek.

Je kunt eventueel op de uitloop en op de slangen van hand douche en regen douche een aansluit stuk aanbrengen van een bekende kraan leverancier, die begint met een G.

Dat werkt inderdaad als een snelkoppeling van een tuinslang.

Je hoeft dan alleen de slangen te verwisselen op de kraan, doormiddel van een klik systeem.

Ja bestaat heb ik op mijn douche kraan geschroefd op de doucheslang aansluiting. gekocht bij xxxxxx (door deze straling werd de dr Banner de hulk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan