2 aardpiketten, één of twee leidingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
In België moeten we indien we renoveren twee aardpiketten plaatsen. Tot daar geen probleem. Ik vraag me echter af hoe ik deze moet "aansluiten". Moet ik van mijn aardingsklem telkens één draad trekken naar één piket of mag ik één leiding trekken naar een eerste piket en van daaruit naar de tweede?

Hopelijk weet iemand raad.

Jurgen

In NL zou ik een 25 mm² ononderbroken van de eerste naar de tweede en dan naar de meterkast laten gaan.
Maar hoe het zou moeten in BE zou ik niet weten.
Kun je misschien informeren bij Vinçottte die hebben het AREI deels online staan.

Dat is een pen die je in de grond drijft, hiermee bedoeld de TS een aardings pen.

In de bouw worden piketten gebruikt om bv de fundering aan te geven zodat een machinist weet waar hij moet graven of heien, dan zijn het korte houten paaltjes(50-80cm) vaak met een orange gespoten kop.

Heb gezien dat het in België inderdaad is zoals je zegt. Een ononderbroken geleider van de enen piket (of aardings pen voor sommigen :P ) en dan naar de aardingsklem (niet naar de meterkast, ik zou niet weten waarom...).
Maar bij "ons" is 16 mm² voldoende.

Mvg,

Jurgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan