2 aardlekschakelaars achter elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem:
In een caravan zit kennelijk ergens een kortsluiting waardoor in een centrale stroomkast de aardlekschakelaar uitschakeld (40A, 30mA)
Omdat het laten resetten van de aardlekschakelaar in de afgesloten kast uiteraard vervelend is wil ik een extra aardlek (16A 30mA) in de caravan plaatsen met de achterliggende gedachte dat mijn extra in de caravan geplaatste aardlek eerder uit zal schakelen dan die in de centrale stroomkast. Klopt deze redenering????

Als extra aardlekschakelaar heb ik een schakelaar in gedachte die ik tussen de stroomkabel inzet mbv een stekker en contrastekkerverbinding. De toevoerkabel naar de caravan is 10 Amp. afgezekerd. Gaat dit werken????

Rolf

Nee dat gaat niet werken. Een extra aardlekschakelaar zal niet eerder uitschakelen.

Suggestie hoe ik het probleem kan verminderen totdat ik de kortsluiting heb gevonden???? Probleem lijkt vocht te zijn in 1 van de vele stroompunten of apparaten. Caravan heeft van november tot eind februari uit gestaan, bij inschakelen gaat de aardlek eruit. Alles loskoppelen en 1 voor 1 inschakelen heeft geen succes opgeleverd. Dacht gisteren de oorzaak te hebben gevonden maar dat bleek vandaag toch niet zo te zijn.

Het is in ieder geval geen kortsluiting, dan ging nl. niet de aardlek maar de zekering/automaat. Het wordt een kwestie van uitsluiten dus probeer een deel van de installatie spanningloos te maken en dan de stroom weer in te schakelen.... blijft de ALS aan dan zit het in het uitgesloten deel.

Gr. Richard.

Alles uitgeschakeld en toch ALS eruit na enkele minuten
Alles ingeschakeld en 1 voor 1 uitschakelen geen succes

weet het niet meer

Hoe groot is de kans dat de lekstroom wordt veroorzaakt door de 1P zekeringautoma(a)t(en)

Het kan ook in de kabel zitten van de hoofdkast naar de caravan. Heb je dat al uitgesloten?

Beste start is eigenlijk wat Sxnder suggereert.
De voedingskabel primair en secundair loshalen en dan de kabel meggeren, zit hier niet de fout dan ga je zoeken in de caravan. Misschien koelkast?
Maar misschien is de voedingskabel beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan