110 pvc losmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
In ons nieuwe huis willen wij een hangend toilet maken. De bestaande pot is verwijderd. De vloer ligt open. Op de plaats waar ik het nieuwe toilet wil ophangen, komt mooi een 110 bocht uit de muur. Een extra bocht hierop plaatsen zou mooi uitkomen, maar de pijp zit vastgelijmd aan die bocht (die uit de muur komt). Ik wil dus de bestaande pijp uit de bocht halen. Iemand een idee ? Heb hem al verwarmd etc. maar er is geen beweging in te krijgen.

Pijp zo dicht mogenlijk bij de mof van de bocht afzagen. Zaag het stukje buis van binnen in de lengte door, met beleid, anders zaag je in de mof. Met een brandertje de pijp van binnen een beetje verwarmen en dan met een (dunne) schroevendraaier het stukje buis eruit pellen.

Ik zou er toch een paar centimeter boven de rand aan laten zitten.
Dan kan je daar een tang op zetten om de restanten er mee uit te trekken.

Volg het advies van Sewerboy, dat is een gangbare methode in de bouw.

Ik bedoelde ook in combinatie van de methode van Sewerboy, zodat je er een beetje meer grip op hebt.

Nog een aanvulling, ik heb het ook wel gedaan met een scherpe houtbeitel van 6 mm breed, gewoon een sleufje er uit steken, de pijp iets verwarmen dan gaat het gemakkelijker.
Verder gewoon de pijp verwarmen en met een schroevendraaier o.i.d. een begin maken, dan met een punttang de pijp in een krul er uit draaien.

Met een elektrische verfbrander gaat het perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan