1/3 huis geen stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Hoop dat jullie me een beetje verder op weg kunnen helpen met mijn probleem. Sinds vannacht heb ik in badkamer, toilet, logeerkamer en wasmachine ineens geen stroom meer. Heb een meterkast van 12 groepen, 3 aardlekschakelaars. Het lijkt erop dat 4 van de 12 groepen dus geen stroom meer krijgen, maar in de meterkast is niks vreemds te zien.

Hebben jullie enig idee hoe dit kan en wat ik er zelf aan kan doen? Of moet ik maar een telefoonnummer van een elektriciën gaan zoeken?

Alvast bedankt!

Weet je zeker dat niet 1 van de 3 aardlekschakelaars uit is gegaan?
daar zit ik als eerste zo aan te denken.

Of de bedrading in de groepenkast zit los waardoor 1 aardlek geen voeding krijgt. Is er recent gewerkt aan de installatie? En ja, tenzij je iemand kent die verstand heeft van elektra en die dit voor je kan doen (het kan iets heel kleins zijn) zou ik je aanraden om een installateur te laten komen.

Bedankt voor de reacties!

Alle schakelaars (van de groepen en aardlek) in de meterkast staan gewoon omhoog zoals altijd dus daar kon ik niks aan zien. Heb ze allemaal omlaag gedaan en daarna weer omhoog maar maakt geen verschil.
Het vreemde is dat het gisteravond naar behoren werkte en vanmorgen ineens een paar groepen geen stroom meer hebben......En in de tussentijd heb ik nergens aan gezeten dus blijft erg vreemd.

Wellicht toch maar eens iemand gaan bellen.

Hoewel onwaarschijnlijk zou er ook één hoofdzekering gesprongen kunnen zijn of zou op één binnenkomende fase geheel geen spanning kunnen staan. In dat laatste geval, zouden buren met een driefase aansluiting daar ook iets van moeten merken. Via storingsnummer 0800-9009 kun je navragen of er een storing bekend is.

Korte update: ik heb net het storingsnummer gebeld en het blijkt dat hier in de buurt een kabel kapot is gegaan waardoor inderdaad een gedeelte van de groepen geen stroom heeft. Er wordt aan gewerkt dus het zou vandaag opgelost moeten worden.

Bedankt voor de hulp/tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan