1/2" verzinkte buis een knik geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ga in een oude badkamer een nieuwe badkamer plaatsen en ben daarvoor nieuwe waterleidingen aan het leggen.

Nu heb ik al een gat door de vloer geboord en door een muur , maar ik ben gestuit op een afvoerbuis (gelukkig niet kapot gegaan). Nu zit er precies waar de waterleiding gaat lopen 2 buizen op elkaar geschoven zodat daar een verdikking is. Mag ik de verzinkte ijzeren 1/2" buis een knik geven van een graad of 2 zodat ik er precies langs kan gaan? of mag dit niet bij dit soort buizen?.

bedankt,
Cor

@ Utreg : Oei... buigtang :cry:

Ik zat te denken aan gewoon een "voorzichtig" klopje met de hamer en eventueel in de bankschroef...... geen goed idee.... zo nee waarom niet ? ( het gaat heir maar om een maximum van 3 graden).

@ Jan: dat is de (nieuwe) leiding voor koud water.
cor

IJzeren buizen voor waterleiding ?
Kennen ze geen koper in Oostenrijk ?

@ jan: Koper is hier wel , en kan ik ook gemakkelijk aan komen. MAAR:

Alle waterleidingen in en aan dit huis zijn gemaakt dmv van deze verzinkte buizen. En ik heb ergens ( op dit forum :?: ) gelezen dat dit niet met elkaar gecombineerd/ in aanraking met elkaar mag komen ivm een soort van reactie met elkaar.
Daarnaast vind ik deze buizen ook makkelijk werken , dus ik had zoiets van ... ik ga lekker op deze manier door. Is toch geen probleem hoop ik :shock:

ps: ik zeg nu wel verzinkt, maar is verzinkt en gegalvaniseerd wel hetzelfde? Hieronder een link van een topic waarin ik een foto heb geplaatst van dit soort buizen in mn huis:
Verwarming aanleggen in een oud huis

Cor

maar is verzinkt en gegalvaniseerd wel hetzelfde?
Ja, dat is hetzelfde.

U kunt de pijp buigen in een bankschroef, gebruik een dikke lap of een alum. strip als bescherming.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan