Toilet hok bouwen

Jeroen van beek

  • #1
Hallo,

Ik heb een bedrijfsunit die helemaal kaal is opgeleverd. Nu moet ik er nog een toilet in bouwen incl hok er omheen. 1 vaste betonwand staan er al. Dus ik moet er 3 muren omheen bouwen incl deur. Dit heb ik nog nooit gedaan maar wil het wel proberen. Mijn vraag is nu; Wat is de goedkoopste en makkelijkste manier om die drie resterende wanden te bouwen? En moet ik nog ergens speciaal rekening mee houden?

Groeten,
Jeroen
 

Stax

  • #2
Frames maken van houten of metalen regels (elke 30 cm verticaal), daarna afwerken met (groene) gipsplaat. Tegelen hoeft denk ik niet, tenzij je een fonteintje aanbrengt, dan zou ik er wel wat tegels omheen doen. Uiteraard wel texen. Fonteintje uitmeten en ter hoogte van de bevestigingsgaten een gorizontale zijregel aanbrengen, daar kun je 'm dan bij het monteren zo inschroeven. Doe-het-zelfkozijn, -deur en sluitmateriaal bij de bouwmarkt halen. Bouwplannetjes voor dit soort muren en kozijnen gratis verkrijgbaar bij de bouwmarkt.

Allerbelangrijkste (vind ik) is dat je bij het framen secuur werkt en heel goed stelt (alles perfect waterpas) dat scheelt bij het afwerken een boel gedoe. Tussen de regels kun je ook nog eenvoudig leidingen, kabels en isolatie verwerken.

Succes!
 

Jeroen van beek

  • #3
Ok bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu