Storing nefit turbo

Rymi

  • #1
Mijn Nefit turbo HR32 (BJ92) heeft kuren.

Lijkt normaal op te starten, echter dan gaat de vlam uit. Het lijkt wel of de gas toevoer niet voldoende druk heeft. Daarna volgt er een plof (verbranding gas?) en start opnieuw op. Dit proces herhaalt zich telkens.

Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen.
 

Henkie_j

  • #2
Ik zou beginnen met de voordruk te meten van de gasleiding
zou kunnen dat de huisdrukregelaar defect is
 

Ketelman

  • #3
Kan veel oorzaken hebben, gaat de ketel in storing of start deze altijd opnieuw storingsvrij weer op?

Het kan de voordruk zijn zoals mijn voorganger schreef maar ook branderdruk, versleten ionisatie/onsteking pen, ernstige vervuiling, gescheurde brander, defecte electronica.
Maar denk ook aan bv vervuild luchtfilter of ventilator, als bij de start de luchtdrukschakelaar verbreekt omdat deze maar net gemaakt blijft start het toestel ook weer opnieuw op.

Al eens aan een installateur gedacht?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
@Henkie_j

Ik wil er op wijzen, dat we hier een forum hebben voor leken op verwarmingsgebied.

De meesten daarvan hebben geen flauw benul van het meten van voordruk van de gasleiding, en beschikken ook niet over de meetapparatuur daarvoor.
Ook een term als "huisdrukregelaar" zegt zo iemand meestal helemaal niets.

Het geven van een advies om de gasdruk te meten heeft dan ook geen enkel zin!
Hoogstens om aan te geven dat er wat met die druk mis kan zijn, en dat te laten controleren.
 

Ketelman

  • #5
Ik sluit me volledig aan bij Kees, het meten van gasdrukken en ionisatie stromen is voor de meeste klussers niet alleen te technisch maar ook onmogelijk door het ontbreken van meetapparatuur.

Zelfs al worden meters geleend is het voor de normale klusser nagenoeg onmogelijk om een goede conclusie te trekken uit de metingen.
Zeker bij gastoestellen is "natte vinger werk" niet verantwoord en kan dus alleen maar worden afgeraden.
 

Rymi

  • #6
Mijne heren,

We kunnen het item afsluiten, er bleek een scheur in de brander te zitten
Nieuwe brander geplaatst en probleem verholpen!

Bedankt voor de raad
 

Pepjo

  • #7
Goed dat je er weer warm bij zit, bedankt voor de melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu