Wasmachine motor probleem (Indesit WIDXL146)

Joelski

  • #1
Beste Klussers,

Sinds enkele dagen laat onze wasmachine het afweten bij aanvang van een standaard wasprogramma.
Vandaag de motor eruit gehaald en de borstels op slijtage gecontroleerd. Die zagen er welliswaar gebruikt maar niet versleten uit. De commutator van de motor licht opgepoetst met P800 schuurpapier en gereinigd met alcohol maar dat heeft helaast niet mogen baten.

Ook meen ik een lichte 'kortsluiting' geur te ruiken die me een beetje deed denken aan de oude Marklin model treintjes van vroeger.

Is er iemand met meer kennis die mij verder opweg kan helpen na het zien van deze video van het euvel (zie link) voordat ik onderdelen ga bestellen of een nieuwe wasmachine?


Video: Washing machine motor problem (0:52)



Bijvoorbaat dank!


Joëlski
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hoe lang zijn de koolborstels nog?
Is het veertje achter de borstel niet verbrandt?
 

Joelski

  • #3
Beste Jan, Ik beb de koolborstels er even opnieuw uitgehaald om het te bekijken. De koolstof cartridges hebben nog een goede 2cm koolstof inzich en zowel de veertjes als de contactjes zijn in goede staat en niet verbrandt. Ik zie nu wel dat de onderste koolborstel een lichte beschadiging heeft maar beiden hebben nog een royaal contactoppervlakte.

 

Joelski

  • #4
Nieuwe koolborstels [model: L94MF7] voor de motor [model: CESET MCA 52/64-148/AD40] besteld (€25,-). Geprobeerd maar heeft helaas niet het probleem verholpen.

Vervolg opties zijn dan:
1. Motor uit elkaar halen, alles doormeten en defecten reparen
2. Tweedehands motor zoeken
3. Nieuwe motor (€180,-)
4. Nieuwe wasmachine




Een nieuwe vs gebruikte koolborstel

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Dan is er kans dat het anker een tik heeft gehad, u kunt de motor laten doormeten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu