Vloerverwarming in serre uit zetten

Don-s

  • #1




Wij hebben een huis betrokken uit 1995 met een serre die niet goed is geïsoleerd en waar vloerverwarming in zit. We hebben ook vloerverwarming op de gewone begane grond. Ik kan twee pompen, vinden, 1 in de kelder en 1 in de slaapkamer. Het liefst sturen we geen warm water naar de serre, er is ons verteld dat de serre en de woonkamer begane grond aparte stukken vloerverwarming hebben. Maar de vorige bewoners weten er ook niet het fijne van.

Is er een mogelijkheid om de verwarming in de serre uit te zetten?

We willen nog een schakelaar plaatsen op de pomp voor de begane grond zodat deze niet continue draait. We zetten de thermostaat in de nacht naar 18 graden en de ketel slaat niet aan. Het huis is goed geïsoleerd.

Kan iemand de foto’s duiden?
 

Jackd

Vaste Beantwoorder
  • #2
Edit: ik had vandaag een leermoment

Verder testen:
Van één de stekker eruit en je voelt snel welke vloer kouder wordt.
Daarna groep voor groep.
 

JeffreyD94

  • #3
Het oranje blokje is een maximaal beveiliging welke de pomp uitschakelt als er te heet cv water de vloerverwarming in dreigt te gaan.

Het Zwarte blokje?
Dat is gewoon het aansluitdoosje van de pomp met condensator erin. Er gaat wel een aparte draad naar een ander component als ik het goed zie?

De vloerverwarming van de begane grond is ook voor de serre indien hier vloerverwarming in zit, deze zal hoogstwaarschijnlijk een aparte groep hebben welke af te sluiten is, maar dit dient getest te worden.

U kunt een pompschakeling kopen welke de pomp pas inschakelt als de aanvoerleiding erboven warm word. In sommige gevallen dient u een avdo erbij te plaatsen.
 

Don-s

  • #4
En is het straffeloos mogelijk een stuk vloerverwarming uit te zetten, we willen in de toekomst wellicht veranderen naar een aanbouw die goed is geïsoleerd.
Wij hebben nergens een groepsverzekering, behalve die grijze buizen die uit de oranje verdeler komen.
Gaat de cv ketel niet in de war als je een van de twee pompen uit zou zetten?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu