Gipsplafond strak krijgen

Martin2002

  • #1
Hallo allemaal,
Wij willen de badkamer en slaapkamer aanpakken, en ik erger me kapot aan de lelijke plinten overal aan de kant van het gips. Nu vroeg ik me af hoe krijg ik dit allemaal mooi strak zonder plinten. Of kleinere smalle plinten?

Dit is badkamer, alle wanden zijn gips


Slaapkamer


Groetjes
 

Marcn88

  • #2
Dit is zonder plinten bijna niet te doen ivm krimp en uitzetting van verschillende materialen bij verschillende temperaturen de naden en hoeken zouden elke x weer scheurtjes gaan vertonen
 

Martin2002

  • #3
Of je moet het al gaan stucen zeker? Zoals foto van slaapkamer is de schuine kant geen gips maar van die grote platen met een brede kunstroof strip tussen de platen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik zie daar bijna niets van, kan aan mij liggen.
Het zijn volgens mij dakplaten met een kunststof of geverfde bekleding, daar is weinig mee te beginnen behalve schuren, gronden en schilderen maar dat is normaal gesproken niet nodig omdat die platen glad zijn.
In de badkamer de naden in de hoeken dicht kitten levert al een heel ander gezicht op.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Is het een idee om de latten te veranderen naar een iets sierlijkere? Deze zijn wel erg bulky :wink: Je kan er ook een profiel in frezen, afhankelijk van de stijl van je huis. Er zijn ook piepschuimen profiel-afwerklatjes te koop.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu