AEG Favorit i20 foutcode

Jorden

  • #1
Mijn AEG Favorit geeft een i20 foutcode en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Als ik de geheel doorggefohnde vaatwasser aanzet in een programma, gaat deze gewoon aan en pompt water in de behuizing. De pomp en verwarming werken prima en ik zie geen lekken. Na een aantal minuten moet de machine afpompen maar dit gebeurt niet. De afvoerpomp komt niet in actie.

Ik heb de stijgbuis, afvoerslang, slang tussen pomphuis en afvoerpomp en het rubber achter de NTC sensor vervangen en met normale slangenklemmen vastgezet. Deze waren allen aan vervanging toe door lekjes.

De afvoerpomp heeft geen verstopping. ik heb hem gedemonteerd en hij werkt ook prima als ik er 220 op zet. Ik heb de draden naar de pomp losgehaald en met 220 het pomphuis meermalen zonder problemen leeggepompt.

De bedrading heb ik doorgemeten tot aan de printplaat en zelfs hier geen probleem gevonden. De printplaat zelf heb ik losgehaald om te zien of er misschien iets doorgebrand of los zat maar hier zie ik niets en het lijkt ook prima te werken gezien het programma wel normaal draait tot aan de afpompfase.

De bedrading heb ik nagekeken en allemaal los en vastgezet en bekeken. Lijkt niet het probleem te zijn. Ook omdat de draden vanuit de afvoerpomp via de vlotter naar het regenereerventiel en naar het afsluitmechanisme van de deur lopen aan de rode zijde en direct de printplaat aan de zwarte zijde. De vlotterschakelaar werkt prima maar van het regenereerventiel weet ik de werking niet en ik weet ook niet hoe ik deze moet doormeten.

De niveauschakelaar (pressostaat) heb ik doorgeblazen en is niet verstopt. Blazen in de schakelaar zelf geeft een klikgeluid waar ik uit afleidt dat deze correct werkt.

Zijn er nog opties of moeten we naar een nieuwe vaatwasser uitkijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu