Overstroming op anhydriet vloer

Bouwvrouw28

  • #1
Beste mensen,

3 weken geleden is ons huis opgeleverd. Nu zeiden ze ons, ...niet schrikken de anhydrietvloer op de 1ste verdieping is nat maar dat komt omdat de schoonmakers de badkamer hebben schoongemaakt terwijl de kitnaden nog niet waren aangebracht. Dit is na 1 week wel weer droog... het is nu dus 3 weken verder en als we stucloper op de plek leggen trekt het vocht gelijk weer omhoog! De plek is ook heel erg donker. Ook ontstaan er een soort schuimende paddenstoelen die heel kleverig zijn...het lijkt wel lijm ofzo? Als ik met mijn nagels over de vloer ga is hij ook zacht...
Wat mij het meeste zorgen geeft is het feit dat de badkamer ook een anhydriet vloer heeft en dat daar waarschijnlijk ook liters water onder is gelopen! Ik ben dus bang voor de gevolgen hiervan!

Ik hoop dat een vakkundige mij kan informeren wat hier aan gedaan kan worden (o.a. door de aannemer!) en wat de gevolgen zijn op lange termijn?

Alvast bedankt voor alle hulp!
 

Michiel_H

  • #2
Contact opnemen met de aannemer en aangeven dat jij je zorgen maakt over de situatie. Het is inderdaad niet de beste oplossing om badkamervloertegels op anhydriet te leggen. Die "fout" werd jaren geleden vaak gemaakt, maar ik dacht dat men dat tegenwoordig wel zou vermijden. Echter.. het KAN wel!! Als er een lek(je) is geweest kan het inderdaad zo zijn dat de situatie is verslechtert, mogelijk zelfs redelijk onherstelbaar. Daarom dus melden bij de aannemer en niet zelf gaan hobbyen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu