Intergas Kombi Kompakt HR 28

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum ben. Heb al veel gelezen over de Intergas Kombi Kompakt HR 28. Die van mij (2002 aangeschaft) begint nu ook te resoneren. Tijdens het resoneren worden de vlammen steeds geler/roder in het "branderhuis" en verdwijnt het blauw van de vlam bijna. Vlak voor en tijdens het resoneren gaat de ventilator heel langzaam draaien. Hij resoneert zo'n 4 keer en dan komt de ventilator weer op toeren en gaat het weer een minuut goed en zo herhaalt de cyclus zich. Geen knipperende storingscodes tijdens resoneren en geen koud water. Wat wel opvallend is is dat het vooral gebeurt bij het douchen. Als ik m'n bad laat vullen gebeurt het af en toe maar zodra ik de douchekop aanzet (grohe waterbesparend) dan gaat hij direkt kijhard resoneren. Bij CV komt het eigenlijk nauwelijks voor (paar keer per dag). De ketel is nog nooit schoongemaakt (2 jaar) en ik heb geen servicekontract. Nu zal het gasblok bij m'n ketel ook wel kapot aan het gaan zijn, maar ik heb geen factuur meer van de ketel. Heb ik nu ook nog recht op die "5-jaar coulance regeling" waar ook in dit forum over gesproken wordt? Wat kan me dit allemaal gaan kosten? Of hebben jullie andere iedeeën over de oorzaak naar aanleiding van de bovenstaande omschrijving. Wat vinden jullie van het verdraaien van de stelschroefjes als noodoplossing?

Alvast bedankt
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
slinger,condensbak helemaal schoonmaken en goed kijken of de opening open is van de condensbak,en sifon ect nalopen of dit schoon is

gr.ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu