Gevelkachel aansluiten

Ikke43

  • #1
Hallo, mijn buren hebben hun gaskachel vervangen door een gevelkachel, de afvoer van de gevelkachel hebben zij aangesloten op het afvoerkanaal van waar eerst de gaskachel op zit. Nu grenst mijn kelder aan hun kant waar de kachel staat en sinds hun die nieuwe gevelkachel hebben word mijn kelder heel warm, nu hebben ze een balansklep in de afvoer geplaatst en word het iets minder warm maar nog altijd tegen de 30 graden in mijn kelder. Is er iets aan te doen dat het niet meer zo warm word in mijn kelder en kan het geen gevaar sowieso omdat de muur waar de kachel tegenstaat erg warm word tot bovenaantoe.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
de afvoer van de gevelkachel hebben zij aangesloten op het afvoerkanaal van waar eerst de gaskachel op zit.
Dat mag dus absoluut niet, een gevelkachel is ontworpen om aan een buitenmuur te hangen, er zit een gecombineerde aan/afvoer op voor verse lucht en afvoergassen.
Neem contact op met de buren en overleg over een oplossing, lukt dat niet dan het gasbedrijf inschakelen omdat dit een gevaarlijke situatie kan opleveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu