Dakbedekking vervangen en lichtkoepel los van elkaar?

Teun83

  • #1
Ik ben al lange tijd erg blij met dit forum, omdat het mij handige tips en adviezen heeft gebracht. Nu heb ik zelf een vraag.

Ik heb:
1 De dakbedekking van een uitbouw die vervangen moet worden
2 Een Velux lichtkoepel die geplaatst moet worden.

Helaas is het erg lastig een geschikte aannemer te vinden die beide goed kan, het is erg druk in de bouw.

Weet iemand of het echt noodzakelijk is om beide klussen tegelijkertijd uit te voeren?

Is het noodzakelijk om bij de plaatsing van een lichtkoepel het dak leeg van dakbedekking te hebben?

Of zaag je gewoon door de reguliere dakbedekking heen bij plaatsing van een lichtkoepel met dakbedekking?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Volgens mij moet dat wel kunnen. Wat wil of kan je zelf doen?

De situatie dat het zo lastig met is met werk ken ik niet. Een wat kleinere dakdekker doet ook timmerwerk of andersom.

Twee aannemers op je dak zal niet meevallen of ze moeten met elkaar heel goed door de deur kunnen.
 

Teun83

  • #3
Beste WGB,

Dank voor je reactie. Het probleem is dat ik het met een Velux montagepartner wil doen en die hebben niet altijd dakdekkerskwaliteiten.

Eerst de dakdekking vervangen. En een week later de koepel laten plaatsen door een ander bedrijf.

Is dat een goede volghorde of niet zo sli
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Het is toch wel een platdak.
Waarom een Veluxmontage partner. Wie doet de dakbedekking?
 

Teun83

  • #5
Ik heb nog niemand voor de dakbedekking.

Waarom een velux-montage partner? Omdat deze ervaring heeft.

Ik kan helaas geen velux montage partner vinden die ook dakbedekking doet.

Is het slecht om het als twee aparte klussen te beschouwen?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ja sorry hoor, vind je het gek. Je zit hier op een Klusform.
Ik ga ervan uit dat het een lichtkoepelopstand is voor op een platdak, als je deze niet kan plaatsen kan je beter stoppen met klussen.
En die vakman kan bij jouw niet veel verdienen. Misschien heb je die koepel nog zelf gekocht ook. Bah wat ben ik weer verkeerd bezig.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #7
If you pay peanuts, you get monkeys....

Beide klussen moeten tegelijk worden uitgevoerd als je gaat voor het beste resultaat. Een gerenommeerde dakdekker kan dat prima voor je verzorgen.
 

Teun83

  • #8
Beste Mn22 en WGB dank voor jullie reacties.

Ik heb niet gezegd dat ik een aannemer wil onderbetalen, dat hebben jullie er van gemaakt.

Ik heb alleen gezegd dat ik moeite heb om een aannnemer te vinden die beide klussen tegelijkertijd wil uitvoeren.

Waarom geeft dakdekking en lichtkoepel tegerlijkertijd plaatsen het beste resultaat. Kunnen jullie dat mij uitleggen?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #9
En die lichtkoepel dan?
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #10
Omdat je dat ding moet inplakken
voor een goede waterdichtheid.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #11
Je krijgt het beste resultaat als de lichtkoepel gelijk in het nieuwe dak wordt ingeplakt. Doe je dat eerst in het oude dak, dan is de aansluiting op het nieuwe dak altijd minder optimaal. Ook leidt het tot dubbel werk.

Ga je eerst nieuwe dakbedekking plaatsen, dan heb je kans dat het nieuwe dak beschadigd raakt bij het maken van de sparing voor de lichtkoepel. Ook niet goed dus.

Eerst oude dak slopen, dan sparing maken voor de lichtkoepel en tenslotte de nieuwe dakbedekking met koepel aanbrengen.

Overigens moet je het geheel ineens uitbesteden aan een goede aannemer of dakdekker. Een beetje bedrijf zal dan wel de voorwaarde stellen dat ze zelf de materialen leveren.
 

Teun83

  • #12
Beste MN22, dank voor je heldere uitleg. Hier kan ik wat mee.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu