Daalderop Combifort 32/80 vraagje

Roosenr

  • #1
Hoi,

even mijn situatie schetsen. Ik heb al jaren een Daalderop Combifort 32/80. Ik heb hierop via het hoofdcircuit een verdeling naar mijn vloerverwarming en bijkomende radiatoren (ik weet dat een combifort intern al een tweede circuit heeft maar deze wordt niet gebruikt voor de radiatoren, alles gebeurd dus via hoofdcircuit). Beide circuits voor zowel vloerverwarming als radiatoren worden aangestuurd via een honeywell gemotoriseerde 2-weg afsluiter (model VC4613). Verder heb ik een RF thermostaat van Honeywell model CM927, deze communiceert met de Daalderop ketel en 2-weg afsluiters via een ontvanger (model R6660D van honeywell).

Al jaren heb ik de indruk dat mijn systeen indertijd door de installateur (ondertussen failliet dus niet meer te raadplegen) fout is aangeschakeld. Waarom denk ik dit? Als ik mijn thermostaat hoger of aanzet dan zie ik de statuscode van de ketel nooit op 2 gaan (warmtevraag woning) maar enkel op 1 en dit doet ie enige tijd waarna 4 draaiende segmenten op het display (nadraaien pomp)...hiertussen schakelt ie dus maar nooit een 2. Het lijkt dus of ie enkel de interne boiler voor sanitair water opwarmt (statuscode 1).

Hieronder even hoe mijn RF ontvanger aan het stroomnet (220v) en de ketel en de 2-weg aansluiters is geschakeld. Ik heb de kleuren vd draden even erbijgezet. Helemaal rechts is de CV ketel (ben ik vergeten op de tekening te vermelden)

hier nog even een link naar grotere versie van de afbeelding https://ibb.co/Wf1xL15
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu