Behang over behang

Marjootje28

  • #1
Hallo,

Ik wil graag behangen over behang. Kan dit? Of kan ik dan beter glasvezel of vliesbehang gebruiken, of maakt dat geen verschil?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ja hoor, ik ben wel eens 10 lagen over elkaar tegen gekomen.
 

Marjootje28

  • #3
Ok beter! Kan ik dus gauw aan de slag! Eerst maar eens op zoek naar een leuk behangetje
:D
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Als u glasvezel of vliesbehang gebruikt wel alles eraf halen.
 

Marjootje28

  • #5
Waarom moet ik dan wel alles eraf halen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
:lol: Nou? Nounounounou? Waarom moet het er dan wel van af??

Mooi dat je wel eens 10 lagen over elkaar bent tegen gekomen, maar het risico van over een oude laag heen behangen is:

- lijm hecht niet goed op het oude behang
- kleur van oude behang lost op en geeft vlekken door het nieuwe behang heen

Het is dus gokken...maar ja: "wie benauwd leeft zal benauwd sterven" zei mijn opa :mrgreen:
 

Marjootje28

  • #7
Ok, hoeveel tijd gaat t me extra kosten om het bahang eraf te halen?? Vooral als het 6 of meer lagen zijn??
En moet ik dat stomen of is er ook nog een andere manier om het gemakkelijk eraf te halen??
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #8
U klinkt geagiteerd, maar bedenk dat u hier wel weer een tijdje tegenaan moet kijken.

Hoelang doet u erover? Dat is afhankelijk van de oppervlakte. Als u behangafweekmiddel gaat gebruiken bent u veel geld kwijt. U kunt het beste een afstoomapparaat huren.

Voordat u gaat afstomen moet u met een behangperforator het behang openwerken.
 

Marjootje28

  • #9
Ik heb net ook iets gelezen over nat maken met een spons (eerst idd gaatjes erin maken) en met een plamuurmes eronder steken en proberen het eraf te trekken, maar t lijkt mij niet werken als het zoveel lagen zijn, eerlijk gezegd. Denk dat ik idd maar zo´n stoomapparaat ga huren.

Thanx for the advice allemaal! :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu