Afkort- verstek- hand-cirkelzaag combinatie

Zundapp47

  • #1
Beste klussers,

Ik ben op zoek naar een afkort/verstek cirkelzaag waarbij het zaag gedeelte afneembaar is zodat je hem ook kan gebruiken als een handcirkelzaag (met eventuele extra hulpstukken).

Andersom kan natuurlijk ook, dat je een handcirkelzaag in een soort zaagstation kan plaatsen zodat je hem kan gebruiken als afkort/verstek zaag.

Weet iemand of dit bestaat en waar je deze kan kopen?
Ik heb gezocht op internet maar heb zo'n combinatie nog niet kunnen vinden.
Wel combinaties met een tafelcirkelzaag maar dan heb je niet de vrijheid van een handcirkelzaag.

Groeten, Zundapp
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Zoiets bestaat wel, ik heb je een link gestuurd via een PB. We maken hier geen reclame voor gereeedschappen of wat dan ook, vandaar op die manier.
 

Zundapp47

  • #3
Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie!
Ziet er uit als een mooi systeem, alleen wat mij niet helemaal duidelijk is of je er ook horizontaal onder een hoek mee kan zagen. Is dat ook in te stellen op de liniaal?
Ik zie dat niet terug komen op de instructie filmpjes (daar doen ze het met de hand).
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Ja, als ik dit detail bekijk dan is hij onder verstek verstelbaar.
 

Zundapp47

  • #5
Inderdaad je kan hem ook horizontaal in verstek zetten.
Mooi apparaat alleen jammer dat het een behoorlijk prijskaartje heeft.
Na wat verder speuren kwam ik ook de wat oudere 300 versie tegen. Deze zit op het randje van het budget dus ik zal er nog eens goed over nadenken.

In ieder geval bedankt voor de tip!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Afkortzagen in de zin van scharnierend naar beneden bestaat niet in een combivorm.



De machine van Frank kan ik wel raden welke bedoeld wordt. Die kan je inderdaad onder (dubbel) verstek zetten. Een afkorthulpstuk kan ook los gekocht worden of zelf gemaakt worden. Dan kan je met elke handcirkelzaag afkorten.



Zoek op YouTube maar eens op "Circular Saw Crosscut". Er gaat een wereld voor je open ;)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Deze "zero clearance crosscut sled" is het makkelijkst te maken:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu