AEG Lavamat Carat 74738-W foutcode E20

Erich Krause

  • #1
:roll: Hallo,
Mijn AEG stopt met het programma en geeft foutcode E20.
Nadat ik de machine handmatig leeg heb laten lopenen het pomphuis schoon heb gemaakt blijft deze de zelfde code geven.

Ik heb het vermoeden dat de pomp stuk is. Wie kan mij helpen..
Kan ik de pomp zelf vervangen en hoe kom ik aan een inbouwhandleiding?

Model= AEG Lavamat Carat 74738-W PNC 914002041
 

Adrie1945

  • #2
Hier kun je het productnummer 914002041 invoeren. Daar zijn tekeningen en bestelnummers van onderdelen te vinden.
 

Erich Krause

  • #3
Dank je Arie,
Deze tekening geeft aan waar de pomp zit, maar nog niet precies hoe ik er
het snelst bij kan en wat allemaal los gehaald moet worden.
Toch handig, bedant,
Erich
 

Wasmannetje

  • #4
Hallo,
bovenblad verwijderen,
boven op het bedieningspaneel 2 schr verw, in zeepbakhouder 2 kruiskoppen verw, daarna rechts in de machine kijken aan bed paneel zit een soort haakje rechts onder de progr schak iets naar rechts duwen en bed paneel is te verwijderen, plint verwijderen zit met 3 schr vast, deurslot loshalen 2 parkers, evt circ slang loshalen uit manchet, daarna zit compleet voorpaneel vast met 4 parkers, deze weghalen en voorfront is te verwijderen, graag straks zelfde volgorde aanhouden met monteren,
daarna slangen loshalen en natuurlijk eerst al het water eruithalen via de dunne slang achter het filterluikje, daaran pomphuis uithalen en de linkse pomp demonteren dmv de witte haakjes iets in te drukken pas op voor dat ze niet afbreken, daarna pomp naar links schuiven en voila, klus geklaard, de vraag is pompt deze wel af of geeft hij af en toe de storing aan?
als het af en toe is gewoon pomp verv, als deze alleen bromt kan deze voor 90% weer gangbaar gemaakt worden, anders alsnoig verv
 

Erich Krause

  • #5
Hallo,
De E20 code verschijnt bij elke wasbeurt. Soms kan ik de machine alsnog
handmatig verder laten draaien en dan maakt ie zijn programma alsnog af.
Soms moet ik het water via het slangetje weg laten lopen en dan maakt
ie zijn programma ook verder af.
Dus ik denk dat de pomp wel aan vervanging toe is.
Hartsikke bedankt voor de montageuitleg. Daar heb ik wat aan.

Erich
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu